Högt IQ.
Eller är det långsökt?
Empatisiering: 18
Systematisering: 52
MBTI: INTJ
100% 'manlig' hjärna (dvs obalanserad)
IQ: 126 eller mer.
Gjort ADHD och aspergerstester, samt fått utlåtande från psykiatriker att det inte var något fel på mig, ingen asperger alltså.
Det är min personlighet helt enkelt. Sen att vissa inte gillar den, rör mig inte ryggen.
jupp. svärmor blev förvånad när jag uttryckte mig (efter att ha fått varma sockor i julklapp) 'ooh, tack, de behövde jag. de rödsvartrandiga jag fick av dig på min namnsdag 2008 börjar trilla isär'.
Hon blev rätt förvånad.
Sociopati:
Antisocial personlighetsstörning karakteriseras av en grundläggande bristande respekt för andra människors rättigheter, och av att inte bry sig om sociala normer. Personer med denna störning är ofta inblandade i kriminella aktiviteter. Psykopati uppfattas ofta som en grav variant av antisocial personlighetsstörning.
Människor med antisocial personlighetsstörning visar brist på ångerkänslor eller empati. Detta visas i likgiltlighet efter att ha sårat, stulit från, eller svikit någon. De är ofta också väldigt manipulativa och impulsiva. Personen har också väldigt svårt för ansvar och planering.
Narcissism betecknar i modern psykologi en mer eller mindre abnorm böjelse för självbespegling, yttre eller inre - en förälskelse i den egna bilden, den egna personligheten. Narcissism utmärker sig för överdriven känsla av betydelse och överlägsenhet.
Freud använde termen i sin lära för att beteckna en tidig fas i personlighetens utveckling. Ordet kommer av Narcissus (grek. Narkissos) i den grekiska mytologin som älskade sin egen spegelbild.
Narcissism förekommer också som en psykologisk affekt, en så kallad narcissistisk personlighetsstörning. De som har personlighetsstörningen narcissism vill stå i centrum och vill gärna bekräftas att den är bäst.
Några punkter som tyder på att narcissism är:
Du har enligt testen en hjärna av typ S
(22 i empatiseringsförmåga och 44 i systematiseringsförmåga).