• Anonym (??)

Högt IQ.

Bedhead skrev 2011-01-12 21:16:55 följande:
    "Ursäkta mig men vad är ditt problem, medelmåtta? Du känner inte mig så kom inte här och försök göra dig märkvärdig. Mina föräldrar kämpade hårt för att ge mig en normal uppväxt istället för att följa alla råd från experter som ansåg att jag skulle drillas i matematik, fiol och annat vid mycket unga år. Bara som exempel kan nämnas att jag vid knappt sex års ålder hade en intellektuell mognad och en vokabulär som en vuxen. Jag formulerade metaforer baserade på Homeros Odysseus och drog paralleller till skeenden i mitt eget liv. Däremot skulle jag aldrig sjunka så lågt att jag gick med i Mensa. Det är för människor som har behov av att bevisa någonting - det har inte jag."

Inlägg 233.
    Det finns hur mycket trevliga människor som helst i Mensa. Blir alldeles förvånad av ditt inlägg. Typiskt fördomsfullt och otrevligt, på ett sätt som flera som inte skulle klara inträdesprovet uttrycker. Trist.
  • Anonym (??)
    Bedhead skrev 2011-01-12 21:44:41 följande:
    Haha, som några redan poängterat var det inte jag som skrev det där. Dessutom kan jag meddela att väldigt många av oss som inte skulle klara Mensas inträdesprov inte heller uttrycker oss så där. Ba så du vet.
    Nej jag förstod det, även om det inte märktes eftersom jag citerade det inlägget där du citerade ... Ja du vet ju hur det blev.
    Nej det är nog (förhoppningsvis) få som uttrycker sig så.
    deus ex machina skrev 2011-01-12 21:47:14 följande:
    Varför inte se Mensa som en klubb, där likasinnade delar intresse? Lite som en lajvförening, schackklubb, bokklubb, tjejträff?
    Personligen är det för mycket människor på Mensas träffar, för att jag ska få någonting ut av det D:
    Det är så jag ser det. Själv klarar jag logik, men är grymt oallmänbildad. Jag vet att det finns läsecirklar inom föreningen som betar av ett ämne i taget och har funderat på att ansluta mig där. Har inte varit på någon träff ännu så jag vet inte hur mycket folk det brukar vara. Sambon har gått på en och hade bara positiva erfarenheter.
Svar på tråden Högt IQ.