• Afrodisiac

Högt IQ.

John D skrev 2011-01-10 17:21:04 följande:
    Till TS och er andra som haft "problem".

Har ni provat att umgås med andra med IQ högre än medel?
    Är det fortfarande problem med att kommunicera och interagera då?
    Ja.

Ibland. Dock känner jag igen mig väldigt mycket när det gäller vissa tankebanor. 
  • Afrodisiac
    Buffy26 skrev 2011-01-11 00:30:32 följande:
    ehm... gjorde testet och fick 80... är man korkad? 
    Otränad kanske...Man kan träna upp sin hjärna
  • Afrodisiac
    Afrodisiac skrev 2011-01-11 01:01:27 följande:
    Otränad kanske...Man kan träna upp sin hjärna
    Om du själv känner att du inte är nöjd, vill säga.
  • Afrodisiac
    deep purple skrev 2011-01-11 05:59:10 följande:
    Antar att man kan påstå att jag funderar en hel del,är autodidakt på många områden och blir ofta tillfrågad om råd av både vänner och bekanta. Är en kalenderbitare som av någon outgrundlig anledning kan lägga både årsmodeller,formler av olika slag på minnet eller sådant som stor del av befolkningen lika gärna klarar sig utan vetskap om. Läser gärna in mig på etiska frågor,allt mellan himmel och jord. Internationella adoptioner,homoäktenskap. Tonårsaborter,invandrarfrågor,politik.

Golvvärmens temperaturkurva eller det laminära flödets förunderlighet,ja säg vad inte lilla jag måste genomlida i min tankevärld?
  • Afrodisiac
    Anonym (Trullerullan) skrev 2011-01-14 22:46:47 följande:
    Det barn som alltid har rätt svar men tidigt får höra att deras sätt är fel kanske tappar intresset på tidigt stadium och så mister vi en potentiell nobelpristagare.
    Förutom mig är du den andra personen som har upptäckt detta. Jag vet inte om du har upplevt det, men det har jag. Innan högstadiet hade jag lärt mig ett sätt att räkna som för mig kändes bra och lätt logiskt, vilket sedan inte godkändes av min mattelärare på högstadiet trots att jag kom fram till samma slutsats. Han var noga med att jag skulle räkna på hans sätt, vilket försvårade allt då jag i helhet hade lite svårt för matte. Så jag var tvungen att kullkasta allt det jag tidigare lärt mig och börja om från nytt vilket resulterade i grova problem inom ämnet matematik och rädsla för densamma.
  • Afrodisiac
    Anonym (också testad) skrev 2011-01-15 23:21:38 följande:
    Nej, definitivt inte! Det lönar sig (nästan) alltid att vara uppriktigt ödmjuk och trevlig. Den som ser intelligensen eller begåvningen som en gåva istället för något som gör en överlägsen andra är säkerligen trevligare att umgås med än en översittare.
    Vad jag gillar din inställning!
Svar på tråden Högt IQ.