Högt IQ.
Anonym (IQ Fiskpinne) skrev 2011-01-10 14:04:58 följande:
Detta gjordes via parnpsyk för många år sedan. Jag vet tyvär inte just vad den "diagnostiken" heter, men jag minns att det tog flera dagar och att jag tyckte det var en läskig upplevelse.Testet gjordes alltså i omgångar och gjordes för att skolan ville ha papper på att jag var för dum för att gå där.
Det fungerade inte som planerat.
Visst kan jag tycka att en del människor tänker lite trögt ibland (men å andra sidan påstår min man att jag associerar och spinner vidare på olika ämnen så att ingen annan hänger med), men jag går ju inte omkring och berättar för folk hur högt IQ jag har - det är ju som att bädda för att bli utanför. Det är ju "bara" att anpassa sig till de personer man umgås med och sedan söka mental stimulans någon annanstans. Jag får stimulans i mitt arbete, av att läsa, av att se dokumentärer och sedan ta reda på mer om ämnet, att lösa tankenötter (TV-programmet "På Spåret" är ganska kul med sina ledtrådar), etc.
Visst känner jag mig udda och utanför ibland, men det är inget unikt för den med högt IQ. Den som hör mig pladdra på när jag inte tänker mig för känner sig säkert lika udda. Jag tror du tänker för mycket på ditt IQ och det gör att du omedvetet förstorar problemet.