• Jagoda

Desperat jakt efter söta 'mjuka' pojknamn!!!

Hej! Är gravid i vecka 31 och tiden börjar gå fort! Vi har inte kollat könet, så jag och sambon får ladda upp med både flick och pojknamn! Flicknamn har vi redan klara: Felicia eller Nova! Men med pojknamn står det HELT stilla, tycker det är mycket lättare med flicknamn. Som rubriken lyder så gillar jag söta 'mjuka' namn. Helst inte för långa och inte heller ALLT för konstiga och ovanliga. Hoppas några kan bidra med något, så att man förhoppningsvis hittar ett namn som känns rätt! Alla tips är varmt välkomna!!

• Svar på tråden Desperat jakt efter söta 'mjuka' pojknamn!!!
  • mde
    Sommarblomman skrev 2011-01-10 22:58:33 följande:
    Kanske inte mjukt men jag hade väldigt svårt för att komma på pojknamn då jag va gravid, men till slut så såg jag namnet Harry i tidningen och blev helt förälskad...och tur som vi hade så fick vi en Harry =) så det är mitt förslag =)
    Å Harry (dynamitharry:) är jag sugen på men inte min kille!

Vincent är fint
  • marychain

algot
    vilmer
    malte
    albin
    kalle
    nils

• ifyouweremine

Simon tycker jag är mjukt :)

• mandelblomma

Olle såklart, det skulle en till son heta om vi fick någon :)
    Eller Nils
    Leon /Leo.
    Petter
    Carl

• Love family

Miliam/Milian
    Wilton
    Elon
    Vide
    Vilde
    Zion

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • aldrigmer

Mjukt och fluffigt......Teddy........det fanns en medarbetare på SvT en gång i tiden som hette Bo-Teddy Ladberg....

Björn - de kan vara mjuka och fluffiga.

Kom bara ihåg att din lilla bebisgosse kommer att bli 60 med hår i näsan (.....? ) och namnet ska passa även då. Kanske rörmockare eller betrodd byråkrat i ett statligt verk..... Solig

Svar på tråden Desperat jakt efter söta 'mjuka' pojknamn!!!