• Jagoda

Desperat jakt efter söta 'mjuka' pojknamn!!!

Hej! Är gravid i vecka 31 och tiden börjar gå fort! Vi har inte kollat könet, så jag och sambon får ladda upp med både flick och pojknamn! Flicknamn har vi redan klara: Felicia eller Nova! Men med pojknamn står det HELT stilla, tycker det är mycket lättare med flicknamn. Som rubriken lyder så gillar jag söta 'mjuka' namn. Helst inte för långa och inte heller ALLT för konstiga och ovanliga. Hoppas några kan bidra med något, så att man förhoppningsvis hittar ett namn som känns rätt! Alla tips är varmt välkomna!!

• Svar på tråden Desperat jakt efter söta 'mjuka' pojknamn!!!
  • Love family

Min underbara änglason heter Ossian, det tycker jag är väldigt mjukt och vackert.

• AngelWithoutWings

Ozzi / Ossi/ Ozzy/ Ossy ? Ossi känner ja väl är mjukast ;)

• Anhebe

Jakob är för mig ett mjukt namn då alla Jakobar som jag känner är riktigt snälla killar. Inte jätte vanligt namn, men ändå välkänt i Sverige.Stavar man med c kanske det blir ännu mjukare (Jacob)?
    Funkar på vuxen som barn.

• mmmaria

Min son heter Måns så det rekomenderar jag!

• LostInShadow

Love
    Lion
    Charlie
    Simon
    Elvin
    Ivan 

Mamma till ett biologiskt barn och två adopterade - the best mix there is!
  • Aimy

Min pojke heter Edvin, Vide i andranamn. Superfint tycker jag. Får vi en pojke till, kommer han att heta Vide som tilltalsnamn. 

• Emelianfian

Oliver
    Maximilian
    Linus
    Leo
    Ludvig
    Theo
    Gabriel
    Liam

♥ Nellie 071207 & Felix 090129 ♥
  • Miew

Har en kompis vars son heter Milio, jag tycker det är helt underbart vackert. Min son heter Viggo, men det kanske inte är ett "mjukt" namn.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • peach85

Har en pojke i magen som jag tänkt ska få heta Noel. Enkelt och fint tycker jag Glad

Svar på tråden Desperat jakt efter söta 'mjuka' pojknamn!!!