Anonym (Jag) skrev 2011-01-12 19:42:07 följande:
Vad duktig du är som kämpar på!! Har du alltid varit såhär i psyket? Ja i bland känns det som att "ge mej vad som helst" så jag sluta må såhär. Men det är ett evigt kämpande!! Jag är orolig att om jag har ett barn i magen så kanske det tar skada om jag oroar mej. Men jag hoppas det ska gå bra när jag blir med barn. Det måste ju även vara helt sjukt underbart att vara med om att få barn.
All lycka till dej!
Ja, men till och från. Första gången jag försökte ta mitt liv var jag 7 år gammal :/
Jag har ju
aldrig varit stabil i mitt mående.. Trots allt detta så är läkarna inte villiga att låta mig genomgå en grundlig utredning, precis som att jag inte finns på prioriteringslistan över huvud taget!
De
trodde att jag ev har bipolär sjukdom typ 2 och någon slags emotionell instabil personlighetsstörning, men de kunde aldrig ställa någon diagnos på mig eftersom jag bara var "inlåst" i 3 veckor.
Denna bipolära sjukdom går i rakt nedstigande led hos alla kvinnor på mammas sida släkten, och sen har vi mycket aspergers,adhd och borderline - och alla dessa sjukdomar finns bland annat i "min generation" (hos syskon); så det är ju inte alls otroligt att jag har något av det.
Jo, även min barnmorska har varit väldigt orolig för min och bebisens mående, och försökt göra allt hon bara kan för att få mig på rätt köl (hon har till och med tagit kontakt med en psykoterapeut - med mitt medgivande förstås - för att jag inte vågat ta kontakt själv). Barnet känner ju säkerligen av hur mamman mår, och i vissa fall lär det ju knappast vara nyttigt.
Jag hoppas verkligen att det blir något bra av det hela! Hittills har jag inte "fäst" mig vid barnet alls, och känner faktiskt ingen direkt lycka över huvud taget över att jag är gravid. Ingenting är i ordning eller förberett (så som spjälsäng osv) heller, eftersom jag - av någon mystisk anledning, tycker att det är onödigt :/
Men jag hoppas, som sagt, att det slutar gott. Jag har ju bara 10 veckor kvar nu :)