• tolallik

Era erfarenheter om om minipillret Mini-Pe, tack!

Jag undrar lite saker om minipillret Mini-Pe som jag hoppas någon kan svara på.

För det första, är det vanligt att mensen uteblir när man äter dom?? Hur var det för er?? Berätta gärna lite.

För det andra, hur pass mycket skyddar dom egentligen?? Är det någon som har ätit dom och ändå blivit gravida??

För det tredje, hur vanligt är det med blodproppar när man äter dom??

Hoppas någon kan svara!

• Svar på tråden Era erfarenheter om om minipillret Mini-Pe, tack!
  • tolallik

Cappes mamma: Okej, du fick aldrig några biverkningar av dom??

• tolallik

Okej, jag har inte fått mensen än men så har jag bara ätit dom i en månad med så det kanske kommer. Har inte ens fått någon mellanblödning men jag har hört en annan som fått det, så det kanske är rätt vanligt. Men jag har bara missat dom än med några timmar som högst.

Cappes mamma: Åhh! Jag har också mensvärk till och från varje dag. Har undrat länge vad det kan bero på. Men det kan alltså vara pillrena som gör så??

• tolallik

Cappes mamma: Okej. Nää har aldrig haft problem med mensvärk förut. Fick aldrig mensvärk i kombination med mens, inte heller utan det. Det är nu efter förlossningen jag har fått det så.

• tolallik

Okej. Jo jag har väldigt lätt för och bli gravid. Än så länge har jag bara missat med högst 6 timmar. Finns det risk för graviditet om man missar med 6 timmar?? Hur stor är den risken i såfall?

Verkar vara många som är missnöjda med dom.

Pucko73: Beklagar aborten

• tolallik

Teskedsgumman83: Jooo. Men jag tänkte om det var en stor risk eller om den är väldigt liten.

• tolallik

Pucko73: Jo det måste vara jobbigt när man har skyddat sig och allt. Men det är bra att du har hittat ett bra skydd! Har du inga biverkningar från sprutan då??

• tolallik

Pucko73: Nää, det är ju tråkigt om det tar tid och få igång äl. Äter man minipiller så kommer ju äl igång rätt så fort. Iaf har det varit så för mig.

• tolallik

Va skönt att någon är nöjd med dom iaf Jag tycker själv dom är rätt bra än så länge. Nää, enligt vissa här inne så skulle det inte vara någon större risk eftersom dom som har lätt att få blodproppar kan äta dom.

Svar på tråden Era erfarenheter om om minipillret Mini-Pe, tack!