• GullpuckotMe

Tappar naglar efter höstblåsor?

Hejsan. sedan 2 månader tillbaka har mina 2 döttrar 18månader gamla börjat tappa sina naglar! det blir som ett vitt/gult streck tvärsöver i mitten på naglen typ sen luckras den upp sedan tappar dom naglen. ena dottern har nu tappat 5 stycken. 3 fingernaglar och 2 tånaglar.

bvc har aldrig varit med om det förut!?

var hos läkaren idag och han visste inte vad det var men trodde det berodde på att dom hade höstblåsor en tid innan detta började o trodde blåsor hade satt sig under naglnar o långsamt gjort att dom lossnar?

men är det inte konstigt att bvc aldrig hört talas om detta förut? och att mina båda barn får det?

• Svar på tråden Tappar naglar efter höstblåsor?
  • Maria3

Ja det är väldigt konstigt att ingen verkar veta något. Tur att vi har internet idag :)

• Maria 937

Hejsan!!

Jag hade Höstblåsor för ca 1,5 månader sedan, vilket var bland de värsta jag varit med om Hade hela händerna & fötterna med invärtes blåsor, satt upp i 3 dygn & bara kliade...Hemskt!! Men nu har jag börjat tappa all hud på händer & fötter, & även naglarna på händerna släpper nedvid roten, har en tjock vit rand rätt över naglarna. Så nu när jag läst här så förstod jag att de var av Höstblåsorna det kom, vilket anade mig. Så nu är de bara att vänta tills dom trillar av......Hua, känns inge vidare att tappa naglar. Men förstår att dom typ dör efter alla dessa blåsor

• 30plus längtar efter 1 barnet

Hej!

Hittade den här tråden. Det här är nog det värsta jag har sett. Hur gick det för era barn? Jag tror att mitt barn har det här. Ska givetvis kontakta bvc imorn. Men jag undrar hur det va. Han fick blåsor för två månader sen. Än idag är han inte helt återställt. Huden lossnar fortfarande och nu har naglarna börjat lossna. Är detta normalt???? 

• Coyote

Oj! Jag upptäckte för ett par veckor sen att sonens naglar liksom gått av, långt ner, och trodde det kom sig av att han klämt sig i dörren eller liknande. Han är oerhört smärttålig så det vore inte så konstigt om han klämt sig rejält utan att bli särskilt ledsen. Vi var hos läkaren av en annan anledning och frågade då, och läkaren sa att det kunde bero på en rejäl infektion för ett tag sen, eller just att han klämt sig.

För några månader sen så hade han massor av utslag, på benen främst, och läkaren sa att det var en kombination av svinkoppor, höstblåsor och eksem (stackars unge!), och efter det har han tappat hud på fötter och händer också nu det här med naglarna.

Tur att jag hittade tråden, för det stämmer verkligen in! Vi har inte gjort något åt naglarna, när de går sönder så klipper vi bort den del som är trasig så han inte ska behöva fastna i något bara. Ska nog säga till på förskolan att det kan bero på höstblåsor, det är flera barn som haft det nu nämligen...

• tinis77

Mina ungar hade höstblåsor för 2 veckor sen, och jag såg idag att fyraåringen tappar skinn på tårna. Tänkte inte på hur naglarna såg ut, men ska nog kolla det i morgon.

• 30plus längtar efter 1 barnet
    tinis77 skrev 2012-12-04 00:01:42 följande:
    Mina ungar hade höstblåsor för 2 veckor sen, och jag såg idag att fyraåringen tappar skinn på tårna. Tänkte inte på hur naglarna såg ut, men ska nog kolla det i morgon.
    Naglarna lossnar först efter att huden har lossnat vilket för oss tog flera veckor. BVC hade ingen aning.
  • Gayförälder

Japp..min tvåårings stortånaglar har lossnat, kollar noga hela tiden men har ej ännu sett nån mer.
    BVC va lika förvånade som erans. De va helt nytt!
    Får se hur naglarna blir nu efteråt....för jag tycker inte de ser nå vidare ut just nu...

Svar på tråden Tappar naglar efter höstblåsor?