ni med gastrit / magkatarr / magsår, se hit!!!
Fick buksmärtor för ca 1 v sedan. Trodde först det berodde på trög mage ( är gravid) . Men när det började komma i anfall, rejäla anfall, och det bara gjorde om på höger sida under revbenen och strålade ut mot ryggen räknade jag bort "trögmage".(+ att jag får gå på toa som jag ska ) Har varit in på akuten 3 svängar inom loppet av 4 dagar. Dom har räknat bort blindtarmen, gallsten och njursten. Både läkarna och jag var inne på gallstensanfall innan jag fick göra ultraljud, och det blev uteslutet så dom inte hittade några stenar.
Det senaste budet är "gastrit" som läkaren uttryckte sig. Hon skickade hem mig med Omeprazol 1 tablett 2 gånger dagligen. När jag googlar på gastrit förstår jag att det är ett samlingsnamn på magbevär. Så jag har börjat säga att jag har "magkatarr", undra om jag säger rätt då!? Jag trodde däremot inte att man kunde ha SÅ här ont av magkatarr. Kan tycka att medicinen hjälper, åsså försöker jag äta något när jag känner att smärtan kommer, så blir det aldrig ett rejält anfall....
Hur har magkatarr/magsår kännt för er?
Erfaranheter???!
Råd?
tips?