Vad gör så ont??
Jag har ont på höger sida av magen i höjd med naveln/snett nedanför. Jag kan knappt gå för det gör så ont! Det känn som en blandning mellan håll och ren jävla smärta!! Vad kan det vara?
Jag har ont på höger sida av magen i höjd med naveln/snett nedanför. Jag kan knappt gå för det gör så ont! Det känn som en blandning mellan håll och ren jävla smärta!! Vad kan det vara?
Men kommer den smärtan så fort om det e blindtarmen? Jag har "bara" haft ont i typ 2-3 timmar..
Ok, tack för hjälpen. (Kan ju påpeka att jag trodde blindtarmen satt på andra sidan, så den hade jag inte en tanke på)
Håller med alla andra ring vc eller sjukvårdsupplysningen och rådfråga dom. Sen kan du fundera på hur ofta du gått på toa och gjort stora A senaste tiden. Jag låg inne för misstänkt blindtarmsinflammation men det visade sig vara förstoppning.
Man kan få akut blindtarmsinfl. och då går det ganska fort att få ont.
Ring nu, och lycka till!
Jag pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle ringa förlossningen.. På förlossningen sa hon att jag ska ta 2 panodil och vila, om det inte går över så skulle jag ringa igen. Hon trodde att det var bäckenuppluckring.
Nu har jag fått mensvärk oxå, det e som ett bälte som går runt nedre delen av magen och ryggen...
Har bett sambon köpa med sig mer alvedon och så får han hämta dottern på dagis, har legat på soffan sen jag prata med förlossningen.
Men du har inte moderkakan i framvägg hoppas jag..för då kan den ju vara på väg att lossna.
Ni har nog rätt, men det känns så larvigt att ringa när dom inte gör så ont. Fast iof sig, så här kändes värkarna i början när jag fick min dotter, enda skillnaden är att dessa är mer diffusa.. Jag känner när dom kommer men inte när dom släpper..