Inlägg från: Bollen82 |Visa alla inlägg
  • Bollen82

Vad gör så ont??

Jag har ont på höger sida av magen i höjd med naveln/snett nedanför. Jag kan knappt gå för det gör så ont!  Det känn som en blandning mellan håll och ren jävla smärta!! Vad kan det vara?

• Svar på tråden Vad gör så ont??
  • Bollen82
    Veronica83 skrev 2011-01-12 12:36:06 följande:
    Låter som blindtarmen, gör det ont när du trycker på det området?
    Jag vet inte riktigt, det gör så jävla ont hela tiden. När jag rör mig så gör det ondare. Gick till tvättstugan förut (ca 10 meter) och det gick knappt, fick gå framåtböjd och ta små, små steg. Asså, jag e inte känslig för smärta, men detta gör oooont!
  • Bollen82

Men kommer den smärtan så fort om det e blindtarmen? Jag har "bara" haft ont i typ 2-3 timmar..

• Bollen82

Ok, tack för hjälpen. (Kan ju påpeka att jag trodde blindtarmen satt på andra sidan, så den hade jag inte en tanke på)

• Bollen82
    Pinglan577 skrev 2011-01-12 12:48:26 följande:

Håller med alla andra ring vc eller sjukvårdsupplysningen och rådfråga dom. Sen kan du fundera på hur ofta du gått på toa och gjort stora A senaste tiden. Jag låg inne för misstänkt blindtarmsinflammation men det visade sig vara förstoppning.
    Man kan få akut blindtarmsinfl. och då går det ganska fort att få ont.

Ring nu, och lycka till!

Jag var på toa senast igår kväll..
  • Bollen82
    HappyUs skrev 2011-01-12 12:53:18 följande:
    Jag har likadant, och det visa sig vara typ ligamenten & en liten sträckning. :P
    ok, åkte du in och kollade det då?
  • Bollen82

Jag pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle ringa förlossningen.. På förlossningen sa hon att jag ska ta 2 panodil och vila, om det inte går över så skulle jag ringa igen. Hon trodde att det var bäckenuppluckring. 

• Bollen82

Nu har jag fått mensvärk oxå, det e som ett bälte som går runt nedre delen av magen och ryggen... 
    Har bett sambon köpa med sig mer alvedon och så får han hämta dottern på dagis, har legat på soffan sen jag prata med förlossningen.  

• Bollen82
    HannaZan skrev 2011-01-12 15:41:39 följande:
    Shit, då måste du ju kolla det! Jag förstår om något att det inte är kul att åka in, men man skulle vara ledsen sen om det visar sig vara något annat och att man inte lyssnat på sin kropp. Men prova 2 alvedon och ett varmt bad och lite vila, sen bestämmer du med dig själv att om det inte hjälper så åker du in.
    Sammandragningar sen 15:30. Ca 3-5 minuter emellan. Har inte kollat hur länge dom sitter i eftersom dom inte är så starka. Jag känner dom, men behöver inte andas igenom dom.. 
    Är i V.33. Man behöver väl inte ringa förlossningen så länge dom inte gör jätteont va? 
  • Bollen82
    Emmi08 skrev 2011-01-12 17:42:43 följande:

Men du har inte moderkakan i framvägg hoppas jag..för  då kan den ju vara på väg att lossna.

Nej, den ligger i bakvägg.
  • Bollen82

Ni har nog rätt, men det känns så larvigt att ringa när dom inte gör så ont. Fast iof sig, så här kändes värkarna i början när jag fick min dotter, enda skillnaden är att dessa är mer diffusa.. Jag känner när dom kommer men inte när dom släpper..

Svar på tråden Vad gör så ont??