Vad gör så ont??
Jag har ont på höger sida av magen i höjd med naveln/snett nedanför. Jag kan knappt gå för det gör så ont! Det känn som en blandning mellan håll och ren jävla smärta!! Vad kan det vara?
Jag har ont på höger sida av magen i höjd med naveln/snett nedanför. Jag kan knappt gå för det gör så ont! Det känn som en blandning mellan håll och ren jävla smärta!! Vad kan det vara?
blindtarmen, njursten, gallsten, njurstas, förstoppning, magkatarr???! kan vara jätte mycke olika, sök vård. Jag har haft magsmärtor i en vecka, har varit in på akuten 3 gånger inom loppet av 4 dagar. Dom har uteslutit några av ovanstående sjuksomar. Och tror nu att det är magkatarr. Men smärtan kvarstår dock lite mildare...så vi får väl se.
Hoppas det går över för dig eller att dom hittar problemet?
Lycka till!!
Nej, det gjorde jag inte. Kände så för första gången i måndags så jag ringde min BM. HOnf rågade hur det kändes och sådär. På mig så gör det ju dock inte ont när jag sitter ner, men när jag reser mig upp så känns det som någon sticker en kniv i sidan. Hon sa att om det blev värre så skulle jag kontakta akuten, men dte håller i sig likadant och är väldigt likt en sträckning.
Men om du är orolig, så åk in och kolla. Bättre att kolla en gång för mycket.
Jag pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle ringa förlossningen.. På förlossningen sa hon att jag ska ta 2 panodil och vila, om det inte går över så skulle jag ringa igen. Hon trodde att det var bäckenuppluckring.
Det låter precis som ligamenten. Jag får så rätt ofta och kan då knappt gå alls i princip. Prova ifall det lättar ifall du liksom lyfter magen med händerna, det kan hjälpa mig ibland.
Annars kan jag knappt röra mig för att det gör så ont, men det är ofarligt i alla fall.
Nu har jag fått mensvärk oxå, det e som ett bälte som går runt nedre delen av magen och ryggen...
Har bett sambon köpa med sig mer alvedon och så får han hämta dottern på dagis, har legat på soffan sen jag prata med förlossningen.
Hade precis samma sak i måndags, kunde inte gå på några timmar. Hade trott att det var blindtarmen om jag hade haft kvar den! Men det gick över och har inte kommit tillbaka :)