• Bollen82

Vad gör så ont??

Jag har ont på höger sida av magen i höjd med naveln/snett nedanför. Jag kan knappt gå för det gör så ont!  Det känn som en blandning mellan håll och ren jävla smärta!! Vad kan det vara?

• Svar på tråden Vad gör så ont??
  • Bollen82
    HannaZan skrev 2011-01-12 15:41:39 följande:
    Shit, då måste du ju kolla det! Jag förstår om något att det inte är kul att åka in, men man skulle vara ledsen sen om det visar sig vara något annat och att man inte lyssnat på sin kropp. Men prova 2 alvedon och ett varmt bad och lite vila, sen bestämmer du med dig själv att om det inte hjälper så åker du in.
    Sammandragningar sen 15:30. Ca 3-5 minuter emellan. Har inte kollat hur länge dom sitter i eftersom dom inte är så starka. Jag känner dom, men behöver inte andas igenom dom.. 
    Är i V.33. Man behöver väl inte ringa förlossningen så länge dom inte gör jätteont va? 
  • Emmi08

Men du har inte moderkakan i framvägg hoppas jag..för  då kan den ju vara på väg att lossna.

• Bollen82
    Emmi08 skrev 2011-01-12 17:42:43 följande:

Men du har inte moderkakan i framvägg hoppas jag..för  då kan den ju vara på väg att lossna.

Nej, den ligger i bakvägg.
  • hon mot strömmen
    Bollen82 skrev 2011-01-12 17:34:32 följande:
    Sammandragningar sen 15:30. Ca 3-5 minuter emellan. Har inte kollat hur länge dom sitter i eftersom dom inte är så starka. Jag känner dom, men behöver inte andas igenom dom.. 
    Är i V.33. Man behöver väl inte ringa förlossningen så länge dom inte gör jätteont va? 
    Det är bara ringa till förlossningen har du "otur" har den börjat.
  • LillfisenE

Jag vill med råda att ringa förlossningen, är de såpass regelbundna tycker jag att du borde få komma in och göra en ctg-övervakning.

• Bollen82

Ni har nog rätt, men det känns så larvigt att ringa när dom inte gör så ont. Fast iof sig, så här kändes värkarna i början när jag fick min dotter, enda skillnaden är att dessa är mer diffusa.. Jag känner när dom kommer men inte när dom släpper..

• Lindreas
    Bollen82 skrev 2011-01-12 17:34:32 följande:
    Klart du ska ringa förlossningen om du har regelbundna sammandragningar! Jag tycker absolut att du ska åka in och kollas så att du inte börjat öppna dig eller liknande! Kom igen, ta och ring nu!
  • lias

Har haft precis liknde under flera graviditeter. Verkar vara vanligt samtidigt som vi som sökt hjälp får vaga besked. Jag fick teorin att det kunde vara ligamentssmärtor, men har själv sett sambandet med trög mage. Jag tror jag haft ont från tarmen faktsikt.

• josefinec85

Jag har haft samma ont i nedre delen på höger sida oftast men kan även gå över till vänster! Är i vecka 30 och har livmoder i framvägg. Har även trög mage kan gå 3 dagar utan resultat så funderar på om det beror på det?

Men de konstiga är att jag kissar väldigt ofta men väldigt lite då i samband med detta! precis som ulv men har kollat upp det och har inte det iallafall!

Det börjar även då jag går promenader i nedre delen som att det tynger ner så drar jag upp magen nerifrån med hä'nderna så hjälper det mot smärtan!

• Pinglan577
    josefinec85 skrev 2011-01-16 19:40:58 följande:
    Jag har haft samma ont i nedre delen på höger sida oftast men kan även gå över till vänster! Är i vecka 30 och har livmoder i framvägg. Har även trög mage kan gå 3 dagar utan resultat så funderar på om det beror på det?

Men de konstiga är att jag kissar väldigt ofta men väldigt lite då i samband med detta! precis som ulv men har kollat upp det och har inte det iallafall!

Det börjar även då jag går promenader i nedre delen som att det tynger ner så drar jag upp magen nerifrån med hä'nderna så hjälper det mot smärtan!
    Precis så kändes det för mej i måndags att det liksom tryckte nedåt mot beckenet, jag är i v.19+5.
    Jag kissar oxå ofta i bland och ibland kan jag vänta flera timmar med att gå på toa. Men ibland då jag går så gör det så ont i nedre delen av magen vid varje fot nedslag.

Ringde förlossningen och de ville att jag skulle åka in, de hittade inget som var fel och kunde inte svara på om det var foglossningar heller, tillbaka på ruta ett!
  • maddelu

googla njurstas / hypdronefros....  stämmer det in på er? Mitt problem verkar ha varit magkatarr iallafall. , med medicininering i snart 2 veckor så är allt det onda borta nu. Skrattande

Lycka till!

• josefinec85
    Pinglan577 skrev 2011-01-19 20:39:34 följande:
    Precis så kändes det för mej i måndags att det liksom tryckte nedåt mot beckenet, jag är i v.19+5.
    Jag kissar oxå ofta i bland och ibland kan jag vänta flera timmar med att gå på toa. Men ibland då jag går så gör det så ont i nedre delen av magen vid varje fot nedslag.

Ringde förlossningen och de ville att jag skulle åka in, de hittade inget som var fel och kunde inte svara på om det var foglossningar heller, tillbaka på ruta ett!
    mm det blir nog alktid så.. man får nog känna efter själv oxh gå efter magkänslan. Själv är det mest vid promenader så har beställt ett stödbälte som ska sitta under magen tror att det kommer hjälpa mig mkt:) så det kan säkert vara bäckenet plus att bebisen ligger och trycker neråt extra mkt! Är inte orolig:)
Svar på tråden Vad gör så ont??