• Nyfso

Planering

Tänkte starta en tråd för oss som planerar dop..

Ska ha dop den 6 feb.

Klart:
    Kyrka
    Präst
    Psalmer
    Solosång
    Inbjudan
    Faddrar

Kvar:
    Mat
    Tårta
    agenda
    Dukning

Vad har jag glömt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 14:44
    Nu närmar sig dopet med stormsteg på söndag smäller det. Jag börjar bli nervös över att jag glömt något.
    Maten: beställd levereras på fm, ska bara lägga upp sallad o pasta sallad o sås i skålar
    Tårtan ska hämtas på fm
    Agendan är kopierad o klar
    Dukningen; har tryck xx dopdag 6 februari på servetter, ska ha vita dukar. Har gjort små celofanpåsar där jag lagt fyra geléhjärtan och fäst ett kort på dottern som ska läggas vid varje plats. Mamma fixar blommor och sedan ska vi ha värmeljus.
    Dricka är inhandlat.

Hmm vad har jag glömt?

• Svar på tråden Planering
  • Pigelinen

Vad ska ni har för psalmer o sånger?

När vår dotter döptes så hade jag gjort ett enkelt bildspel med henne som stod på datorn så de som ville kolla gick dit o tittade.

Sen gjorde vi något som var kul, på baksidan av dopprogramet (för kyrkan) skrev vi dotterns alla namn och varöfr vi valt dem.

• nettanangel

Tips till dukningen är att vika servetterna som en skjorta och lägga på tallrikarna.. jätte snyggt, finns en mkt bra förklaring på www.dopguiden.se under länken "dukning".

• Pigelinen
    nettanangel skrev 2011-01-13 18:15:43 följande:
    Tips till dukningen är att vika servetterna som en skjorta och lägga på tallrikarna.. jätte snyggt, finns en mkt bra förklaring på www.dopguiden.se under länken "dukning".
    I mitt galleri under DOPET har jag blider från dotterns dop, allt från inbjudningarna, dopprogramen, servettbrytning (vi vek hjärtan), tackkort... mm

Väntar nu andra barnet (BF 30/1) o vi köpte hus nu i höstas så vi har redan nörjat prata om dopet. Denna gång vill vi ha ett trädgårdsdop här i vårt nya hem. Vi bor precis vid Vättern och tänkte att ta vatten från sjön. Sen ska vi plantera två träd, ett för det barnet som vi har dopet för och så ska vår dotter som redan är döt få planera sitt träd. Tänkte att det kunde vara ett roligt minne från dopet.
  • Nyfso

Solisten ska sjunga välkommen till jorden och älskade barn

Psalmer. Du vet väl om att du är värdefull, Lilla liv och Gud som haver.

Ska trycka lillans namn o datum på rosa servetter så jag ska inte vika dem har tittat på vikningar o de är fina men väljer att trycka.
    Ska ha en bok som gästerna ska få skriva en liten hälsning i där ska jag även klistra in bilder på doppresenter och inbjudan o agenda

Grymt sa grisen: Fint att plantera träd. Vi bor i lgh så tyvärr går inte det

• Pigelinen
    Nyfso skrev 2011-01-14 09:35:49 följande:

Solisten ska sjunga välkommen till jorden och älskade barn

Psalmer. Du vet väl om att du är värdefull, Lilla liv och Gud som haver.

Ska trycka lillans namn o datum på rosa servetter så jag ska inte vika dem har tittat på vikningar o de är fina men väljer att trycka.
    Ska ha en bok som gästerna ska få skriva en liten hälsning i där ska jag även klistra in bilder på doppresenter och inbjudan o agenda

Grymt sa grisen: Fint att plantera träd. Vi bor i lgh så tyvärr går inte det

Älskar att planera dop så jag är gärna kvar här även om vi har LÅNG tid kvar...

Min dotter fick en trälåda av sin fadder som är igenspikad med texten öppnas på hennes 20års dag. Fadderns man (min svåger) är mycket kunnig vinkännare så jag tror att det är något fint lagringsvin. Tycker att det var riktigt kul grej. Känns bara konstigt hur vi ska göra med nästa barn, hoppas att även den får en trälåda i doppresent så att de har varsin sen.

Vi tryckte också namn o datum på servetten, men det syns då vi bara vek hjärtan.
  • Nyfso
    Pigelinen skrev 2011-01-14 09:45:33 följande:
    Älskar att planera dop så jag är gärna kvar här även om vi har LÅNG tid kvar...

Min dotter fick en trälåda av sin fadder som är igenspikad med texten öppnas på hennes 20års dag. Fadderns man (min svåger) är mycket kunnig vinkännare så jag tror att det är något fint lagringsvin. Tycker att det var riktigt kul grej. Känns bara konstigt hur vi ska göra med nästa barn, hoppas att även den får en trälåda i doppresent så att de har varsin sen.

Vi tryckte också namn o datum på servetten, men det syns då vi bara vek hjärtan.
    hur vek ni hjärtan???
  • Ellismamma

Håller på att planera lite smått för dop av våran dotter som snart är 3 månader..
    Någon som vet hur många faddrar man får ha? kan man ha 3 st ?

• nettanangel

Jag tror du får ha hur många faddrar du vill.. Jag hade bara en när jag döptes, men min son ska få(har) två st. Jag och sambon har valt utifrån de vänner vi har som vi tycker bäst om och som vi tror kommer att ta fadderskapet seriöst och ge vår son kärlek och råd på livets resa.. Om det finns tre av dessa är ju barnet bara lyckligt lottad, eller hur! kör på!

• nettanangel
    Nyfso skrev 2011-01-12 13:40:16 följande:
    Tänkte starta en tråd för oss som planerar dop..

Ska ha dop den 6 feb.

Klart:
    Kyrka
    Präst
    Psalmer
    Solosång
    Inbjudan
    Faddrar

Kvar:
    Mat
    Tårta
    agenda