• Nyfso

Planering

Tänkte starta en tråd för oss som planerar dop..

Ska ha dop den 6 feb.

Klart:
    Kyrka
    Präst
    Psalmer
    Solosång
    Inbjudan
    Faddrar

Kvar:
    Mat
    Tårta
    agenda
    Dukning

Vad har jag glömt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 14:44
    Nu närmar sig dopet med stormsteg på söndag smäller det. Jag börjar bli nervös över att jag glömt något.
    Maten: beställd levereras på fm, ska bara lägga upp sallad o pasta sallad o sås i skålar
    Tårtan ska hämtas på fm
    Agendan är kopierad o klar
    Dukningen; har tryck xx dopdag 6 februari på servetter, ska ha vita dukar. Har gjort små celofanpåsar där jag lagt fyra geléhjärtan och fäst ett kort på dottern som ska läggas vid varje plats. Mamma fixar blommor och sedan ska vi ha värmeljus.
    Dricka är inhandlat.

Hmm vad har jag glömt?

• Svar på tråden Planering
  • KattenMia
    Pigelinen skrev 2011-01-27 15:22:27 följande:
    jag har kvar mallen sen dottern döptes och tänkte använda den, dels för att binda sammans dem men också för att spara tid

Maj o juni har många mycket om sig, konfirmationer, studenter, bröllop osv... vi har superfullt både maj o juni, vi kommer ha den 29/5, ända som passar oss då vår närmaste familj är hemma. Och då svärfar har sin fest så de som bor längst bort inte behöver resa två helger på kort tid.

Kul med flera än jag som planerar i god tid.

Dock vet vi inte namn än eftersom Pyret inte behagat titta ut än och vi vet inte kön el något, men ajghoppasa tt den kommer snart!!!
    Smidigt för er att ta det samtidigt som ett annat kalas. Våran lille har ju redan tittat ut så bebisen har vi redan =P
  • Pigelinen
    KattenMia skrev 2011-01-27 16:42:57 följande:
    Smidigt för er att ta det samtidigt som ett annat kalas. Våran lille har ju redan tittat ut så bebisen har vi redan =P
    blir ju enklast, men det blir två olika kalas, svärfar på lördagen och dop på söndagen.

Från början hade jag tänkt fixa den mesta mat o tårta själv men nu eftersom vi har svärfars fest dagen innan så kommer vi köpa tårta och maten blir nog hemlagad pastasallad m kyckling och så ska vi fråga vår granne om hon vill baka bröd mot ersättning, hon bakar UNDERBART bröd!!!
  • KattenMia
    Pigelinen skrev 2011-01-27 17:23:09 följande:
    blir ju enklast, men det blir två olika kalas, svärfar på lördagen och dop på söndagen.

Från början hade jag tänkt fixa den mesta mat o tårta själv men nu eftersom vi har svärfars fest dagen innan så kommer vi köpa tårta och maten blir nog hemlagad pastasallad m kyckling och så ska vi fråga vår granne om hon vill baka bröd mot ersättning, hon bakar UNDERBART bröd!!!
    Ooo pastasallad. Det får hamna på matlistan. Det står mellan det nu då ;) planka med gratäng eller potatissallad, smörgåstårta eller bara kaffedopp.
  • Pigelinen

Måste fråga vad ni tycker om följande låtar till dopet...

Välkomen hem av Sonja Alden

Kärleksvisan av Sarah Down finer (el hur hon stavas)

En helt ny värld av Peter Jöback

Psalmer
    Tryggare kan ingen vara
    Du vet väl om att du är värdefull

• KattenMia

Bra låt val. De psalmerna ska vi också ha. =)
    Kärleksvisan har ju blivit lite av en dop sång så den passar ju perfekt =)

• Lillaliten

Ingen som har förslag på fina inbjudningskort? Såg att hos extrafilm kunde man göra egna! Någon ned erfarenhet? :)

• Pigelinen
    Lillaliten skrev 2011-01-31 09:19:24 följande:
    Ingen som har förslag på fina inbjudningskort? Såg att hos extrafilm kunde man göra egna! Någon ned erfarenhet? :)
    jag gjorde egna sist o planerar att göra så igen, har bild på sid 2 i mitt galleri under DOPET.. Har kvar mallen i datorn så jag kommer bara byta ut.

Det som inte är med på bilderna är att på framsidan stämplade jag ett hjärta och så rundklippte jag hörnen.
  • Nyfso

Nu närmar det sig har uppdaterat tråden. Någon som har någon cheklista som man kan kolla på?

Hmm börjar nog bli lite nervös

• Nyfso

På söndag gäller det! Vädret visar sol o 2+.
    Hoppas nu jag har koll på allt.
    Ska duka o fixa i morgon.
    Lycka till ni som också har dop denna helgen.

• nettanangel

Åhh, berätta nu hur det gick på dopet, fungerade allt som planerat, var det något ni glömt eller gick allt smort??

• Nyfso

Vi hade ett helt underbart dop. Allt gick som planerat förutom att lokalen som vi skulle vara inte alls var städad o den var riktigt äcklig så vi dukade hemma ist.
    Lillan skrek lite i kyrkan men för övrigt gick allt som planerat och vi är mer än nöjda.
    Tips som jag tyckte var bra:
    1) Eftermiddagsdop=mysstund på morgonen tid att fixa det sista samt ta det lugnt.
    2)Solist i kyrkan: Han sjöng 2 låtar och det var helt underbart t.om. sambon var rörd till tårar.
    3)Någon som kör hem och plockar fram mat, tänder ljus etc så ni kan ta det lugnt med bebisen o slipepr stressa hem. Sambon körde hem med sin syster och mamma o pappa stannade med mig o lillan såå skönt!
    4) Catering! Slippa stå o laga mat! Vi hade kall buffé m varma vitlöksbröd. Mkt uppsakttat!
    5) Liten bok att skiva hälsningar i från gästerna
    6) Foton på bebisen som bordsdek. Mkt uppskattat av gästerna.

Jag la ner mkt tid o omsorg på att planera dopet och det är jag glad för. Vi fick en helt underbar dag tillsammans!

• Pigelinen

Nu har vi bokat datum till vårt dop, i MYCKET god tid men svärfar fyller 60år så vi har bestämt att ta det samma helg som han ska firas då vi har många resande släktingar. Så söndagen den 29e maj blir det. Tanken är att ha det vid 14 tiden, men vi får se om kyrkan är ledig samt präst. Känns lite tidigt att ringa redan...

Ska försöka boka solist snart dock, för oss är det viktigt med mycket musik på ett barndop. På dotterns dop hade vi tre underbara ungdomar som sjöng och spelade. Vet dock att en av dem är utomlands...

• KattenMia

Ja bokade kyrkan å så för två vckor sedan dom rimgde förra veckan å spika tiden. 15 maj ska vi ha. Man måste ju få den kyrkan å prästen man vill. =) Kl. 10 blir det med högmässa som en extra knorr, så blir d om man vill ha hem kyrkan. =p

• nettanangel

Bordsdekorationerna bestående av massa bilder på sonen är färdiga,
    servetterna vikta som skjortor,
    catering är beställd,
    musiker bokade,
    präst lokal och gäster.. allt verkar färdigt till dopet som är om två veckor,
    bara en sak kvar, vad FN ska jag ha på mig?????

Svar på tråden Planering