• Nyfso

Planering

Tänkte starta en tråd för oss som planerar dop..

Ska ha dop den 6 feb.

Klart:
    Kyrka
    Präst
    Psalmer
    Solosång
    Inbjudan
    Faddrar

Kvar:
    Mat
    Tårta
    agenda
    Dukning

Vad har jag glömt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 14:44
    Nu närmar sig dopet med stormsteg på söndag smäller det. Jag börjar bli nervös över att jag glömt något.
    Maten: beställd levereras på fm, ska bara lägga upp sallad o pasta sallad o sås i skålar
    Tårtan ska hämtas på fm
    Agendan är kopierad o klar
    Dukningen; har tryck xx dopdag 6 februari på servetter, ska ha vita dukar. Har gjort små celofanpåsar där jag lagt fyra geléhjärtan och fäst ett kort på dottern som ska läggas vid varje plats. Mamma fixar blommor och sedan ska vi ha värmeljus.
    Dricka är inhandlat.

Hmm vad har jag glömt?

• Svar på tråden Planering
  • Nyfso

Solisten ska sjunga välkommen till jorden och älskade barn

Psalmer. Du vet väl om att du är värdefull, Lilla liv och Gud som haver.

Ska trycka lillans namn o datum på rosa servetter så jag ska inte vika dem har tittat på vikningar o de är fina men väljer att trycka.
    Ska ha en bok som gästerna ska få skriva en liten hälsning i där ska jag även klistra in bilder på doppresenter och inbjudan o agenda

Grymt sa grisen: Fint att plantera träd. Vi bor i lgh så tyvärr går inte det

• Nyfso
    Pigelinen skrev 2011-01-14 09:45:33 följande:
    Älskar att planera dop så jag är gärna kvar här även om vi har LÅNG tid kvar...

Min dotter fick en trälåda av sin fadder som är igenspikad med texten öppnas på hennes 20års dag. Fadderns man (min svåger) är mycket kunnig vinkännare så jag tror att det är något fint lagringsvin. Tycker att det var riktigt kul grej. Känns bara konstigt hur vi ska göra med nästa barn, hoppas att även den får en trälåda i doppresent så att de har varsin sen.

Vi tryckte också namn o datum på servetten, men det syns då vi bara vek hjärtan.
    hur vek ni hjärtan???
  • Nyfso

Nu har jag hittat rosa matservetter, fanns inte enfärgade kaffeservetter så det fick bli rosa med blommor på.
    Ska idag lämna in servetterna för tryck och sedan lämna in foton för framkallning som ska bli bordsdekoration.
    Har köpt en söt bok som jag ska skriva lite i och sedan ska gästern få skriva en hälsning och sedan ska jag klistra in bild på den present som gästerna gav.
    Har pratat med en kompis son som ska filma och fota både i kyrkan och på fresten.
    Ska skriva ut och kopiera agendan nästa vecka.
    Maten är beställd och faddrarna tillfrågade. Har beställt tårta från en tjej som göra lite extra speciella tårtor.

Hmmm undra om jag glömt något.

• Nyfso

Nu närmar det sig har uppdaterat tråden. Någon som har någon cheklista som man kan kolla på?

Hmm börjar nog bli lite nervös

• Nyfso

På söndag gäller det! Vädret visar sol o 2+.
    Hoppas nu jag har koll på allt.
    Ska duka o fixa i morgon.
    Lycka till ni som också har dop denna helgen.

• Nyfso

Vi hade ett helt underbart dop. Allt gick som planerat förutom att lokalen som vi skulle vara inte alls var städad o den var riktigt äcklig så vi dukade hemma ist.
    Lillan skrek lite i kyrkan men för övrigt gick allt som planerat och vi är mer än nöjda.
    Tips som jag tyckte var bra:
    1) Eftermiddagsdop=mysstund på morgonen tid att fixa det sista samt ta det lugnt.
    2)Solist i kyrkan: Han sjöng 2 låtar och det var helt underbart t.om. sambon var rörd till tårar.
    3)Någon som kör hem och plockar fram mat, tänder ljus etc så ni kan ta det lugnt med bebisen o slipepr stressa hem. Sambon körde hem med sin syster och mamma o pappa stannade med mig o lillan såå skönt!
    4) Catering! Slippa stå o laga mat! Vi hade kall buffé m varma vitlöksbröd. Mkt uppsakttat!
    5) Liten bok att skiva hälsningar i från gästerna
    6) Foton på bebisen som bordsdek. Mkt uppskattat av gästerna.

Jag la ner mkt tid o omsorg på att planera dopet och det är jag glad för. Vi fick en helt underbar dag tillsammans!

Svar på tråden Planering