Inlägg från: KattenMia |Visa alla inlägg
  • KattenMia
    Pigelinen skrev 2011-01-27 15:03:57 följande:
    beror helt på när man ska ha troro jag.
    Är det en speciell helg så kan man ju behöva skicka ut i god tid. Annars räcker väl några veckor tycker jag.
    Vårt barn är inte ännu fött men svärfar ska fira sin 60 årsdag i maj och vi har väldigt många långväga på den släkten så i samband med att han ska skicka ut inbjudan till sin fest (om ett tag) så kommer vi tala om att vi kör dop samma helg.
    Okej. Vi ska ju inte ha förens maj, så än kanske det är tidigt. Kommer nog förvarna iallafall eftersom jag vet att vissa jobbar helg. Annars kanske 1-2 månader är bra tidpunkt för inbjudningar?
    Gäller att börja i tid, speciellt med inbjudningarna eftersom jag gör dom själv. Tar ju som bekant tid när man vill mysa med en nykläckt bebis =)
  • KattenMia
    Pigelinen skrev 2011-01-27 15:22:27 följande:
    jag har kvar mallen sen dottern döptes och tänkte använda den, dels för att binda sammans dem men också för att spara tid

Maj o juni har många mycket om sig, konfirmationer, studenter, bröllop osv... vi har superfullt både maj o juni, vi kommer ha den 29/5, ända som passar oss då vår närmaste familj är hemma. Och då svärfar har sin fest så de som bor längst bort inte behöver resa två helger på kort tid.

Kul med flera än jag som planerar i god tid.

Dock vet vi inte namn än eftersom Pyret inte behagat titta ut än och vi vet inte kön el något, men ajghoppasa tt den kommer snart!!!
    Smidigt för er att ta det samtidigt som ett annat kalas. Våran lille har ju redan tittat ut så bebisen har vi redan =P
  • KattenMia
    Pigelinen skrev 2011-01-27 17:23:09 följande:
    blir ju enklast, men det blir två olika kalas, svärfar på lördagen och dop på söndagen.

Från början hade jag tänkt fixa den mesta mat o tårta själv men nu eftersom vi har svärfars fest dagen innan så kommer vi köpa tårta och maten blir nog hemlagad pastasallad m kyckling och så ska vi fråga vår granne om hon vill baka bröd mot ersättning, hon bakar UNDERBART bröd!!!
    Ooo pastasallad. Det får hamna på matlistan. Det står mellan det nu då ;) planka med gratäng eller potatissallad, smörgåstårta eller bara kaffedopp.
  • KattenMia

Bra låt val. De psalmerna ska vi också ha. =)
    Kärleksvisan har ju blivit lite av en dop sång så den passar ju perfekt =)

• KattenMia

Ja bokade kyrkan å så för två vckor sedan dom rimgde förra veckan å spika tiden. 15 maj ska vi ha. Man måste ju få den kyrkan å prästen man vill. =) Kl. 10 blir det med högmässa som en extra knorr, så blir d om man vill ha hem kyrkan. =p

Svar på tråden Planering