• Allvarlig

Ingen Lust

Hjälp!!!

Hur kan jag få min fru 37år att få tillbaka lite lust??
    Har gått 2 månader sedan sista sexet nu..

:((

Finns det piller/hälsokost som funkar??

• Svar på tråden Ingen Lust
  • Anonym (hmm)

Omöjligt att svara på med så lite bakgrundsinformation... tror dock inte ett piller är den rätta vägen.

Har du pratat med henne? Vet du varför det gått så lång tid? Äter hon hormonella p-medel tex. p-piller? Har ni haft ett regelbundet bra sexliv tidigare?

• redneck girl

vad säger hon själv om det hela då?

• Allvarlig

Hej o tack för snabb respons..
    Min fru slutade med p-piller för ca 2 år sedan.
    Vi tog beslutet att jag skulle sterilisera mig, vilket jag gjorde.

Sexlusten blir bara mindre o mindre från min fru med tiden.
    Vi har pratat många ggr om detta, svaret blir alltid det samma:
    Jag har ingen lust/känner för detta....

Jag har provat allt...romantiska middagar...massage(ej sexbetonat).......

Kan jag be att hon går och kollar upp om hormonerna är i olag??

Jag själv tror att synen hon har på sin kropp genomsyrar att hon tror att jag Ej tänder på henne?

Jag tycker hon är Underbar Alltid, även om går upp i vikt.
    Jag är inte kroppsfixerad, jag Älskar ju henne för den hon Är...

Tips mottages hjärtligt

• Anonym (hmm)

Låter jättejobbigt. Förstår hon hur svårt detta är för dig tror du? hur är ert förhållande i övrigt?

Visst kan hon gå och kolla hormonerna. Men jag tror nog inte det är det som fattas. Har ni barn? Möjlighet till egen tid7barnvakt? Har hon tid för sig själv?

Du skriver att hon gått upp i vikt, som jag förstod det i alla fall. Kanske är hon missnöjd över sin kropp och känner sig osexig, deppig... kan det vara så tror du?

• Allvarlig

Ja hon får fria tyglar vad gäller hennes Egentid.
    2 barn har vi.

Tja egentid med barnvakt är ganska sällsynt....tyvärr!

Tror inte att hon tar mina känslor helt o fullt ut som jag känner det.
    Jag saknar sexet o närheten som finns när man har sex.(hud mot hud....gosigt)

Jag tror det är hennes syn på sin egen kropp, som gör att hon känner sig "osexig"...
    vet inte men det är den enda tanken som finns kvar hos mig.

Vad gäller mig så är jag smal, och rätt ordinärt byggd....
    Har frågat om hon inte tänder på mig, men det säger hon att hon gör...

Tips tack

• Anonym (hmm)

Har ni närhet för övrigt? Kroppskontakt? Kramar, kyssar, smek?

Jag tror nog det enda du kan göra är att sätta dig ner med henne ( inte i en sexuellt laddad situation) och förklara för henne att du inte vill ha det så här. Fråga vad hon tycker om att ni så sällan har sex. Vad hon tror att det beror på. Få henne att förstå att det är allvar.

Jag skulle också försöka få till en helg för er själva. Åk bort, prata, mys, tänk på hur det var innan ni fick barn.

Du verkar ju vara en supermysig kille som verkar ha försökt få till det på ett kärleksfullt och fint sätt!

• Allvarlig

Vi har mkt närhet, kyssar smek...dagligen.

Men som alltid tror min fru att så fort vi lägger oss Samtidigt(vilket är sällan nuförtiden)
    (och jag anar att hon undviker detta) att jag
    bara är ute efter sex..

Men så är det ju Inte......säger bara närhet... närhe..t närhet....!!

puhh

• Anonym
    Allvarlig skrev 2011-01-12 21:01:58 följande:
    Vi har mkt närhet, kyssar smek...dagligen.

Men som alltid tror min fru att så fort vi lägger oss Samtidigt(vilket är sällan nuförtiden)
    (och jag anar att hon undviker detta) att jag
    bara är ute efter sex..

Men så är det ju Inte......säger bara närhet... närhe..t närhet....!!

puhh
    Ja det är ju lätt att undvika om man tror att karln bara är ute efter sex... men måste det vara sex som i sex då?
    Kan ni inte bara ligga hud mot hud? Kramas, kela, hångla UTAN att det leder till sex.
    Kan tänka mig att hon känner sig rätt pressad...då brukar sexlusten försvinna rätt snabbt...
  • Allvarlig

Men hur får jag min fru till att förstå att jag bara vill kela, dvs inget sex inblandat??

:(

• Anonym
    Allvarlig skrev 2011-01-13 19:30:21 följande:
    Men hur får jag min fru till att förstå att jag bara vill kela, dvs inget sex inblandat??

:(
    Jag vet inte...jag känner inte din fru...
    Du kanske omedevetet utstrålar att du bara vill ha sex? Lr säg rakt ut till henne att du bara vill mysa lite, kramas...
Svar på tråden Ingen Lust