• MassiiMotoo

Barnstol/matstol

Vi hade samma problem, min snart 2 åring hade de så ett tag tills vi fick en tripptrapp av svägerskan och den är mycket mycket bättre, han rör sig fortfarande men jag tycker den är säkrare då han kan klättra upp själv och klättra ner själv. Med ikeas stod han och och kunde trilla ifrån den ..

• MassiiMotoo
    xXMaLoXx skrev 2011-01-12 23:43:21 följande:
    Ja men det är precis vad jag har hört, att de stolarna är lättare för dem att faktiskt kunna ta sig ner på ett relativt säkert sätt.

IKEA's är super...ända tills de börjar röra sig som sagt. Det där bältet är ju ett skämt också, det ålar han ju ur på en halvmiss hur vi än spänner det.

Tripptrapp är väl apdyrt tyvärr, men det kanske är värt att börja leta efter begagnat kanske? Hellre att det kostar än att ungen flyger som en vante ur stolen.
    Ja bältet i antiloop stolen är rena skämtet, de använde vi aldrig..

Ja dom kostar strax över tusen spänn, men vi fick en som har gått från barn till barn typ och den funkar alldeles utnmärkt, tänkt måla den bara så den blir lite finare.
    Jag kollade på blocket och där kostar en beg  allt från 150kr-300kr. Jag hade lätt köpt en beg.
  • MassiiMotoo
    xXMaLoXx skrev 2011-01-12 23:47:24 följande:
    Mja, 2000 känns väl lite vääääl för en matstol kanske..hehe. Men helt klart blir det att kolla runt efter nytt nu, för det är inte särskilt skoj att inte kunna vända ryggen åt för en sekund. Jag menar, skulle jag råka glömma något i ett annat rum..så får jag lov att plocka ur ungen först..sen hämta det jag skulle ha, sen i med ungen igen...gah. Skulle jag lämna honom i stolen, så står han och dansar i den när jag kommer tillbaks..haha.
    Vet exakt vad du menar, rek verkligen tripp trapp Nu har vi inte skenan framför honom för han får smått panik när han känner sig för fast, och att han sitter utan den är hundra gånger bättre än antilopen, nu sitter han liksom ner ist för att huka sig i stolen som han gjorde med ikeas stol. Och han gillar att gå ner och upp själv =)
  • MassiiMotoo
    xXMaLoXx skrev 2011-01-12 23:51:43 följande:
    Nu blir det tripptrappjakt :P
    MassiiMotoo skrev 2011-01-12 23:49:53 följande:
    Vet exakt vad du menar, rek verkligen tripp trapp Nu har vi inte skenan framför honom för han får smått panik när han känner sig för fast, och att han sitter utan den är hundra gånger bättre än antilopen, nu sitter han liksom ner ist för att huka sig i stolen som han gjorde med ikeas stol. Och han gillar att gå ner och upp själv =)
    Det blir att kika efter en sån för överkomlig penning. Sen får vi ha antilopen som dusch och gäststol, eller att ta med sig om man ska iväg någonstans...för på så vis är den ju super.
    Ja den tar ju lite plats när man har dem med sig..
Svar på tråden Barnstol/matstol