• t0va

Barnstol/matstol

Finns ju selar att köpa också, både till matstolar men även vagnar som kan fungera. En vän hade en utbrytarkung  och fixade sele till sin tripptrapp och då blev det bättre. 

• t0va
    xXMaLoXx skrev 2011-01-13 15:28:18 följande:
    Får testa den jag också :D
    t0va skrev 2011-01-13 05:17:15 följande:
    Finns ju selar att köpa också, både till matstolar men även vagnar som kan fungera. En vän hade en utbrytarkung  och fixade sele till sin tripptrapp och då blev det bättre. 
    Ja alltså, vi har Antilop nu...och där kan du ju inte fixa med något annat än det urusla "bälte" som följer med. Den är nog inte konstruerad till barn över en viss ålder, stolen är ju skitbra så länge de nöjer sig med att sitta still i den :D
    Jodå det kan man ha, finns selar som är lite mer som barnvagnsselarna som går att fästa även i antilop. För den som hör till den stolen är ju kass. Vi gjorde en egen variant direkt, men just den stolen är nog som du skriver inte för lite större barn som börjat klättra då tror jag mer på tripptrapp. Fast i nödfall om man ska bort så kan det hjälpa med en annan sele som går över axlarna också. För stolen är ju smidig om man ska iväg till andra. 
  • t0va

Kollade din profil, han är ju rätt så stor nu och på förskolan jag jobbade på så hade vi ettåringarna i tripptrapp och det var inte många som klättrade ur för de satt lite bättre med stöd för fötterna och då var det skönare att sitta längre också. Så jag tror helt klart på en tripptrapp med bygel tills han kan sitta utan bygel. Den är så stabil också så barnen kan klättra upp själva sen, så slipper man lyfta. 

Fint namn förresten, har en snarkande sån i famnen nu ;) 

Svar på tråden Barnstol/matstol