Hjälp!!! Min 5-månaders vaknar varje timma!!
Vår son är nu 5 månader. Han har tidigare kunnat sova åtminstone 3-6 timmar i sträck innan han vaknade, har kunnat gå att söva om med nappen och då har han sovit i 1-3 timmar till innan det är dags för amning. Men nu sedan en tid tillbaka vaknar han VARJE timma! Det började med att han vaknade varannan timma för några veckor sedan men nu sedan ett tag vaknar han alltså varje timma. Det går att söva om honom men han vaknar ju strax därpå igen. Vi är noggranna med att se till att han får tillräckligt med mat (bröstmjölk) i sig innan han lägger sig så att han inte lägger sig hungrig. Jag helammar fortfarande. Vi testade att ge honom gröt och puré för någon vecka sedan men det blev ingen skillnad, tyckte nästan det blev sämre av det då det i stället satte fart på magen och han bajsade massor vid 4-5-snåret...
Eftersom han vaknar även varje timma efter det att han ammats så betvivlar jag starkt att han vaknar av hunger. Våra kvällsrutiner ser ut som de alltid har gjort, dvs. amning varannan timma från kl.15 fram till han ammar för natten kl.20.30. Tar ofta ett kvällsbad runt 20 för att varva ned. Släcker ned och sänker all ljudvolym. Jag ammar och låter honom somna i famnen, sedan bär jag in honom och lägger sig i sin säng när han somnat. Har alltid funkat tidigare och han har lyckats sova i flera timmar. Men nu vaknar han alltså efter 1-2 timmar redan. Ja, you get the point...
Min sambo och jag vet varken ut eller in längre. Vi får ingen hjälp av BVC och vet inte hur vi ska stå ut!!! Det gör vi ju såklart, men det är himla jobbigt...
Snälla, vi behöver alla råd och tips (eller enbart stöd) vi kan få!!!
Någon som har det som vi, eller som haft det som vi och kan berätta när det gick över?