• MammaHela

Nån som tar hjälp av Shape up?

jag undrar med om denna tråd lever.<

jag började igår. Har en sjujävla massa kilo att gå ner, trodde inte mina ögon när jag ställde mig på vågen-. 85,6 kg. Nästan 90 kg väger jag :O

Har inte ens sett att kilona har krupit sig på mig. Riktigt skrämmande =( 

• MammaHela

Hur många kalorier får ni äta?

Jag har svårt att komma på mat att äta, superdålig på detta.

Men jag har slutat med allt godis, kakor, chips och glass i alla fall =) En bra start

• MammaHela
    Skarpa skrev 2012-01-26 20:03:38 följande:
    Jag får äta drygt 1400kcal. I förrgår låg jag på strax under det och igår på strax över utan att göra några större förändringar i kosten än att låta bli onyttigheter. Det har gått oväntat bra den här veckan, för jag är verkligen en gottegris. Tror att det faktum att vi inte har något hemma hjälper till rätt bra
    Jag får stoppa i mig 1309 och har kört i 3 dagar nu. En dag har jag fått grön stapel, då åt jag typ 50kcal över vad jag ska äta.

Men de andra dagarna har jag fått gula staplar. Äter för lite :o

men jag har ätit, frukost, 2 mellanmål, lunch och middag varje dag. 
  • MammaHela

Idag har jag bara fått i mig 1000 kcal, åt smörgås till frukost (1)
    kyckling panna till lunch
    Äpple till mellanmål
    stekt potatis, falukorv och stekt ägg till middag.

Hur viktigt är det att komma upp i sitt mål? 

• MammaHela
    Lilaa skrev 2012-02-07 20:10:04 följande:
    Hej!
    jag använder appen och får äta 1234 kcal m dagen. Det har fungerat bra men jag har inte gått ner nått än. det jag tycker är svårt är att veta hur mycket gram jag äter per portion jag brukar gissa på ett ungefär. Försöker gå på promenader och ska börja dansa Zumba hemma på nintendo wii men tiden finns inte riktigt tlll det.
    skaffa en hushållsvåg och mät det du äter
Svar på tråden Nån som tar hjälp av Shape up?