• Heleneced

Nån som tar hjälp av Shape up?

Jag behöver gå ner några kilon, 4,5 till att börja med och har börjat använda mig av Shape up som finns som app i min iphone samt på nätet www.shapeupclub.com. Nån annan som provat? Jag är supernöjd! Gick ned 10 kg med hjälp av den i våras. Jag var nästan i mål när jag började gotta mig lite för mycket i somras och så har jag slarvat en del hela hösten och vintern så nu har jag gått upp 3 kg. Jag vill gå ned 4,5 kg och ska vara klar på fettisdagen den 6 mars, då ska jag äta semlor så att det sprutar ur öronen 
    Ingen som vill hänga på???
    Det enda negativa är att forumet är på engelska så det vore kul att ha en liten diskussionstråd här. Allt annat är på svenska och den fungerar ungefär som viktklubb, du lägger in mat (det finns ett gigantiskt arkiv) och träning, ditt mål såklart osv.

• Svar på tråden Nån som tar hjälp av Shape up?
  • SoStylish

Jag använder Shape Up i min Iphone och lägger in allt jag äter och det jag tränar. Tycker att den fungerar jättebra! Det enda jag stör mig liiite på är att den räknar av kalorier när man tränat.

Men förutom det så älskar jag det programmet. Har fortfarande inte hittat någon mat som inte går att hitta och lägga in heller!

• SoStylish
    Sthlm Cicci skrev 2011-01-13 14:00:50 följande:
    Vilken av alla shape up appar har ni?
    Min heter bara Shape Up. Loggan är grön med en vit gubbe på!
  • Heleneced

Ja, det är den jag också har
    SoStylish - tränar du mycket? Jag är bara nöjd när den räknar bort träningskalorier men jag brukar försöka bortse från det och inte äta mer ändå. Har du något mål?
    Jag har joggat ganska mycket och hoppas att jag är på G igen efter en skada i benet, ska springa Gbg-varvet i maj och det blir en del jobb för jag har aldrig joggat så långt.
    Hur länge har du använt appen? Har den gjort nytta?

• Sthlm Cicci

En fråga. Jag jobbar på en gård med mjölkkor. Vilket innebär att det är fysiskt ansträngande. Hur tycker ni att jag ska få in det i appen? Just nu så sätter jag jobbet som 4 timmar långsam promenad. Fast jag rör på mig 8 timmar. Eller har ni nått annat förslag på hur jag ska gå in jobbet?

• daizy

Jag har precis börjat använda appen på min iPhone, verkar ju super!
    Mycket bättre än viktklubb på aftonbladet som både kostar pengar och dessutom finns ju nästan inga livsmedel där!

Tummen upp för Shape Up!
    Är det någon av er som gått ner i vikt med hjälp av appen?

• Ten

Lever den här tråden? Jag har just köpt 3 månader med Shape up. Tänkte ta tag i mina 10 överflödiga graviditetskilon. Nån mer som använder sig av den appen?

• MammaHela

jag undrar med om denna tråd lever.<

jag började igår. Har en sjujävla massa kilo att gå ner, trodde inte mina ögon när jag ställde mig på vågen-. 85,6 kg. Nästan 90 kg väger jag :O

Har inte ens sett att kilona har krupit sig på mig. Riktigt skrämmande =( 

• Ten

Hej! Vi får väl göra den levande. Jag kör fortfarande med appen men hade ett uppehåll över jul. Det straffade sig på vågen....

• Skarpa

Jag har kollat in sidan, men har en dum telefon så någon app blir det inte. Vill bli av med åtminstone 10 kg, men 5kg är ett första delmål. Tar det lugnt eftersom jag delammar, så jag tror inte att jag kommer att följa sidans rekommendationer slaviskt, men ska se om det hjälper mig något att ha koll på ffa vad jag äter

Feed me cookies and I'm all yours ♥
Svar på tråden Nån som tar hjälp av Shape up?