• Anonym (Upprörd!)

Pippi Långstrump - vidrig smörja!

Köpte en pippi långstrump film till min dotter och satt och tittade med henne och lyckades bli riktigt upprörd. Min sambo försökte lugna mig och sa att jamen det är ju bara en barn film!!! Ja, det är ju just därför jag blir så pist offSkrikandes.

Pippi långstump är alltså 9 år och bor själv i ett hus och hennes föräldrar tar noll ansvar (ok morsan är död) men pappan håller ju på med nån skum jävla grej och hamnar i finkan och ser då alltså inte till att någon tar hand om hans älskade dotter utan hon ska bo själv och sköta sig själv. Som om en 9 åring skulle klara det. Blir säkert inte så näringsrik mat och mest sockerdricka och andra onyttigheter.
    Sen har hon en häst som luktar skit och som är allmänt trög som bor på en veranda! Stackars häst att bo där, strider inte det mot djurlagen eller nåt. Och så en apa fullt med loppor som smutsar ner och sprider en massa sjukdommar.
    Sen hur hon går klädd sen ska vi inte ens tala om.... Sletna kläder, för lite kläder, uppseende väckande kläder och alldeles för kort klänning! Så blir hon våldtagen får hon ju skylla sig själv.....Förvånad
    Och Tommy och Annika vilka jä....vl..a mesar. Och Kling och Klang är ju totalt oförmögna att sköta ett polisyrke.
    Kommendoran eller vad hon kallas, den där feta högfärdiga kärringen är ju den enda som har fattat att Pippi måste tas om hand och hamna på barnhem, men henne har de svartmålat och gjort till en hemsk människa för det!!!
    Och jag menar, en kappsäck fullt med pengar - ge ungen ett bankkonto förhelvete!!!!

Vad mer??? Cool

• Svar på tråden Pippi Långstrump - vidrig smörja!
  • mamma till tre busungar

Menar du tecknade Pippi eller gamla hederliga spelfilmspippi?

• sextiotalist
    SilverEmma skrev 2011-01-14 12:29:45 följande:
    Pluttifikationstabellen menar du?
    Aha, då har vi även orsaken till att barnen stavar så dåligt också Flört
  • hon den dära
    Cia o krabaten skrev 2011-01-14 08:29:25 följande:
    *Lutar mig tillbaka med lite popcorn*

TS: Vad sägs om Emil då? Måste ju vara regelrätt barnmisshandel?!

Hahahaha! (vrider mig av skratt) Den va intressant den och jag hoppas på svar av TS!
  • linahelena
    SilverEmma skrev 2011-01-14 12:29:45 följande:
    Pluttifikationstabellen menar du?
  • Angeliic
    SilverEmma skrev 2011-01-14 12:22:30 följande:
    Det är ett under att vi växte upp och blev fullt fungerande människor med såna barnprogram.
    Hahaha, precis! Skrattande
  • Snöviolen

Fast eftersom Pippi är så stark, så behöver inte hennes pappa hjälpa Pippi för det klarar hon så bra själv.

• linahelena

ronja rövardotter då? eller rasmus på luffen?

• Ellynil
    linahelena skrev 2011-01-14 13:04:09 följande:
    ronja rövardotter då? eller rasmus på luffen?
    Eller för den delen Karlsson på taket!
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och Albin född 21/10 -07
  • N1an

Haha...det är ju det barnen älskar. Pippi är lite tokig.

De flesta barn VET att man itne äter godis till frukost, lunch och middag. De vet att man inte kan bo själv när man är nio år. De vet att de itne kan sköta sig själva. Men de kan väl drömma.

Om du inte vill att dina barn ska titta på sådant gör det inte. Själv tittar jag på de flesta filmerna innan min son gör det. Jag tar i alla fall reda på vad de handlar om innan. Kanske ett tips att ta efter?

• Ammy

Tråden är flyttad och ni kan inte skriva anonymt!
Svar på tråden Pippi Långstrump - vidrig smörja!