Pippi Långstrump - vidrig smörja!
Köpte en pippi långstrump film till min dotter och satt och tittade med henne och lyckades bli riktigt upprörd. Min sambo försökte lugna mig och sa att jamen det är ju bara en barn film!!! Ja, det är ju just därför jag blir så pist off.
Pippi långstump är alltså 9 år och bor själv i ett hus och hennes föräldrar tar noll ansvar (ok morsan är död) men pappan håller ju på med nån skum jävla grej och hamnar i finkan och ser då alltså inte till att någon tar hand om hans älskade dotter utan hon ska bo själv och sköta sig själv. Som om en 9 åring skulle klara det. Blir säkert inte så näringsrik mat och mest sockerdricka och andra onyttigheter.
Sen har hon en häst som luktar skit och som är allmänt trög som bor på en veranda! Stackars häst att bo där, strider inte det mot djurlagen eller nåt. Och så en apa fullt med loppor som smutsar ner och sprider en massa sjukdommar.
Sen hur hon går klädd sen ska vi inte ens tala om.... Sletna kläder, för lite kläder, uppseende väckande kläder och alldeles för kort klänning! Så blir hon våldtagen får hon ju skylla sig själv.....
Och Tommy och Annika vilka jä....vl..a mesar. Och Kling och Klang är ju totalt oförmögna att sköta ett polisyrke.
Kommendoran eller vad hon kallas, den där feta högfärdiga kärringen är ju den enda som har fattat att Pippi måste tas om hand och hamna på barnhem, men henne har de svartmålat och gjort till en hemsk människa för det!!!
Och jag menar, en kappsäck fullt med pengar - ge ungen ett bankkonto förhelvete!!!!
Vad mer???