redfox skrev 2011-01-14 20:05:28 följande:
Med risk för pajkastning, men vi har haft bur till vår hund från dag 1. På inrådan från uppfödare. Vår hundvalp, också den av terrierras kunde aldrig slappna av och somna på egen hand. Spelade ingen roll hur trött hon var. När man märkte att hon var övertrött satte man in henne i sin bur och hon seglade genast ned. Buren blev hennes trygghet och hon älskar sin lilla boning. Vill poängtera att denna inte har använts som bestraffning, utan endast som underlättning för henne. Hon har aldrig heller suttit och gnytt på nätterna. Nu är hon stor, nästan 5 år och hon väljer numera sovplats själv. Men står buren uppställd inne i lägenheten väljer hon denna 95 % av gångerna.
Du menar att du helt enkelt har hunden i bur? Först när jag läste ditt inlägg såg jag framför mig hur du hade en transportbur, så som man har i bilar, stående i lägenheten, och hunden gick in och ut som den ville, men du STÄNGER alltså in den??????
Det är ju helt sjukt!!!!!
Både ditt inlägg och ts visar att det inte bara är när det handlar om stora och starka raser som det borde krävas "körkort" på hund innan folk tillåts skaffa dem