Hur får vi valpen att sova själv??!! hjälp fort..!
Vi köpte en söt liten blandras valp innan jul då var han 8 veckor.
han kunde ju självklart inte somna på natten själv då. så det sluta med att jag och sambon sov på nedervåningen med valpen i famnen på soffan. men efter en vecka gav jag upp och sa jag ville sova i våran säng (är höggravid).
så valpen fick då vid 9 veckor sova i vårat sovrum. och han gnydde lite första minuterna men sambon lugna ner han. och valpen sov bra på nätterna i vårat sovrum med stängd dörr.
nu är valpen 11 veckor och jag vill att den sover på nedervåningen. (det gör den hur bra som helst på dagen) och vi har varit hemifrån ca 30 min och 50 min sådär och han har alltid sovit när vi kommit hem.
Vi kan få bebis närsomhelst nu och jag vill då inte ha hunden i vårt sovrum på natten. där ska vårat nyfödda barn ska sova liksom.
så vi prövade i förrgår med att ha hunden nere. han skällde gnydde yla och tog sig förbi grinden och låg utanför våran dörr och gnydde (och utan en enda pause sen sov valpen hela dagen efter, för han var väll vaken hela natten) (men man ska ju inte ge efter ett sånt beteende så vi härda ut hela natten vrål trötta)
och tänkte att inatt blir det lättare kanske. näe då skäller hunden och gnyr hela natten iallfall..
hur fasen ska man göra för att få hunden att sova på nedervåningen trygg och säker?
och fort med tanke på bebis som kommer snart ...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-14 23:54
Pajkastning delux åt alla håll, så tänker bara säga att "valpen kommer sova inne i sovrummet framöver i sin korg på golvet punkt slut" sen bryr jag mig inte ett dugg vad ni andra tycker om det ena med det andra om det var en bra tid att skaffa hund eller inte.
Han är här för att stanna punkt slut.