little mommy skrev 2011-01-15 15:11:38 följande:
Sömn är viktigt för människor och för att fungera både för dom som jobbar och är hemma., och jag måste fungera för mitt barn som jag har och som jag väntar. barnen kommer FÖRE hunden jaa självklart..
MEN det betyder inte att vi inte bryr oss om hunden och att den inte har det bra hos oss.
Den har allt den behöver här, och vi kommer inte sälja den.
Men vi får inte glömma att barnen måste gå före hunden. ni får det låta som man ska ta mer hänsyn till hunden än till barnen? valpen är inte mitt barn, den är min hundvalp. en familjemedlem med inte en människa
.Den sitter inte vid köksbordet och äter i sin skål på bordet med oss andra. den har sin skål i köket men på golvet :-O det är ju fruktansvärt

mitt barn sover i sin säng i sitt rum och inte med mig :-O
är nog dax för folk att inse hur kär hunden är för en kan man inte ha samma regler för den som med sina egna barn.
vem säger att jag inte tar mitt ansvar? Vi är ute och går med hunden. även på nätter, det är inga problem att ut och gå på natten, inget jag gnällt över alls? jag har bara sagt att den tiden jag sover vill jag sova så ostört som det går. det är viktigt för min bebis i magen. och sätta hunden före mina barn sambo och mig själv är knappast normalt enligt mig.
hunden har sina behov och det tillgodoser vi hunden med och mycket mer utöver
(kan tillägga att hunden sov i sin korg inne i vårt sovrum inatt, så inge mer gnäll om det tack)
Nu tar du i rätt bra, problemet är att du vill att en liten valp ska behandlas som en stor hund.
Ett stort barn kan sova själv medan en liten vill ligga nära...åtminstonde i dom flesta fall (och när dom FÅR)