• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • QueenEM

Jag hämtade ut mitt paket på Babyland och fick blöjhink.
    När man väljer inne på hemsidan från vilket ställe man vill hämta det på så kommer man få kryssa i om man vill ha blöjhink eller inte, så kolla alla tre ställena så ser man vilka som har blöjhink eller inte.

Men på Babyland fick jag två små blöjor, en tidning, lite kuponger & rabatter på grejer, nån babyolja, amningsinlägg och sen tror jag de inte var mer, minns inte och det ligger där uppe, orkar inte springa dit.

En kompis hämtade ut från babyproffsen, hon fick blöjhink, massa refiller till hinken, 14 par blöjor och mycket mycket mer saker än vad jag fick.. de va surt som fan. Men de står ju att de kan variera, men så mycket tycker jag det inte börde variera..

• stoltcissi
    Tigra79 skrev 2011-03-02 17:47:24 följande:
    Måste man hämta ut paketet personligen, eller kan man skicka sin man? Nästa gång jag är i närheten av ett akoteksgruppen-apotek ligger jag troligtvis på förlossningen. Har inte jättelust att gå dit då :P
    nej de förstår ja du ej har lust.. ja gick dit o fick skriva mitt namn o personnr när ja fick boxen.. vet ej.. du får ringa o fråga dem
  • QueenEM

Någon som fått nappen från MAM?
    Detta stod iallafall på facebook idag om ni inte sett det!

Du kanske är en av de som nyss hittat hit och som tagit chansen att beställa en gratis MAM Original napp, 0-6 mån? När ni fått den i brevlådan och låtit er älskling prova vill vi naturligtvis veta era åsikter om nappen så har ni chansen att vinna en MAM Pod nappväska! Alla ni som redan fått nappen - Gå in under fliken ”Tyck till och vinn!” och berätta om första gången ditt barn fick prova MAM Original.

• talare
    QueenEM skrev 2011-03-15 19:14:55 följande:

Du kanske är en av de som nyss hittat hit och som tagit chansen att beställa en gratis MAM Original napp, 0-6 mån? När ni fått den i brevlådan och låtit er älskling prova vill vi naturligtvis veta era åsikter om nappen så har ni chansen att vinna en MAM Pod nappväska! Alla ni som redan fått nappen - Gå in under fliken ”Tyck till och vinn!” och berätta om första gången ditt barn fick prova MAM Original.
    inte sett skymten av någon napp...
  • Tigra79

Nu har vi fått våran lilla tjej :) Frågade efter liberos väska på BB, men dom hade inte den där. Kan man få den på något annat vis eller är det kört om dom inte har den på BB?

Min man kunde iaf hämta ut paketet från apoteksgruppen trots att det stod i mitt namn...

• hjohanna
    Tigra79 skrev 2011-03-16 18:18:16 följande:
    Nu har vi fått våran lilla tjej :) Frågade efter liberos väska på BB, men dom hade inte den där. Kan man få den på något annat vis eller är det kört om dom inte har den på BB?

Min man kunde iaf hämta ut paketet från apoteksgruppen trots att det stod i mitt namn...
    Grattis Skål
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Jen Lin

Du kan kontakta deras kundtjänst så skickar de hem den till dig. Det var iallafall så jag fick göra!
    Grattis till lilltösen!
  • giraffas

Du kan maila libero så får du den på posten. Får man fråga vilket bb du födde på? 
  • Ellan 73
    QueenEM skrev 2011-03-15 19:14:55 följande:

Ingen napp här heller..och lillen fyller 6 månader på fredag..Obestämd
Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!