• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • JenJa

För en tid sedan så registrerade jag mig på allt för föräldrar. tidningen har kommit men inte några rabattkuponger. Jag skickade mail till dom men har inte fått nått svar....DÅLIGT tycker jag! Grrr

• QueenEM
    JenJa skrev 2011-03-28 21:28:34 följande:
    För en tid sedan så registrerade jag mig på allt för föräldrar. tidningen har kommit men inte några rabattkuponger. Jag skickade mail till dom men har inte fått nått svar....DÅLIGT tycker jag! Grrr
    Hm, knasigt.. Ja, de är dåligt. På dom igen bara! :)
  • JenJa

Ja jag skickade ett mail idag igen...får se om jag får nå svar nu då...Men jag tror inte det om jag ska vara ärlig...de verkar noncha mig totalt!

• Drakugglan

Tack för alla tips... Har nu registrerat mig hos samtliga.

Viföräldrar, Babybag, Pampers, Babyland och Babyproffsen är alla samma paket... Men istället för att hålla på och maila och omregistrera er inför nästa barn. Tänk på att ni är två familjemedlemmar. Pappa kan oxå registrera sig...
    Babytobe är från Apoteksgruppen.  
    Alltförföräldrar är samma som Weleda.
    Goboken kostar endast en femtilapp men glöm inte bort att avregistrera er. 
    MAM på Facebook är igång med napputskicken igen.

Här hade de en bra översikt och vi har ju lyckats hitta alla gratisgrejer som finns just nu tydligen. http://www.minbebis.com/gravidpaket.html

Lycka till med era små allihopa!! 

• Adri

Registrerade mig hos pampers för några veckor sedan men gjorde världens miss när jag uppgav mitt mob.nummer. Har nu blivit uppringd av flera försäljare....

• Pearl22
    Adri skrev 2011-05-20 23:56:06 följande:
    Registrerade mig hos pampers för några veckor sedan men gjorde världens miss när jag uppgav mitt mob.nummer. Har nu blivit uppringd av flera försäljare....
    Jag använde mitt hemtelefonnr denna gång (som ej är i bruk längre) och hoppas på så vis lyckas undkomma många telefonförsäljare :) Minns hur det blev förra gången, det ringde ju försäljare jämt!
  • Maruid
    Drakugglan skrev 2011-05-20 23:36:14 följande:
    Tack för alla tips... Har nu registrerat mig hos samtliga.

Viföräldrar, Babybag, Pampers, Babyland och Babyproffsen är alla samma paket... Men istället för att hålla på och maila och omregistrera er inför nästa barn. Tänk på att ni är två familjemedlemmar. Pappa kan oxå registrera sig...
    Babytobe är från Apoteksgruppen.  
    Alltförföräldrar är samma som Weleda.
    Goboken kostar endast en femtilapp men glöm inte bort att avregistrera er. 
    MAM på Facebook är igång med napputskicken igen.

Här hade de en bra översikt och vi har ju lyckats hitta alla gratisgrejer som finns just nu tydligen. www.minbebis.com/gravidpaket.html

Lycka till med era små allihopa!! 
    Hmmm, jag har fått tre olika babypaket, ett från vi föräldrar, ett från babybag och ett från pampers (som utdelas på babyland eller babyproffsen) och de är inte samma.

Goboken kostade mig ingenting, inte ens frakt när jag beställde och fick den första försändelsen.
  • brokig

Tycker Liberos startpaket är det enda som egentligen var något att ha. Där blev jag förvånad över hur mycket man faktiskt fick, och det är nog smart av dem, för nu har man hamnat i något slags mönster av köp av Libero-produkter.

• O Z
    brokig skrev 2011-05-21 16:40:11 följande:
    Tycker Liberos startpaket är det enda som egentligen var något att ha. Där blev jag förvånad över hur mycket man faktiskt fick, och det är nog smart av dem, för nu har man hamnat i något slags mönster av köp av Libero-produkter.
    Babybagen som man fick på sjukhuset var kanon!

Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!