• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • Annaa1988
    QueenEM skrev 2011-01-15 20:58:09 följande:
    det har jag ingen aning om.. Googla på gratis startpaket och då kom den upp, och kollar man sidan så kan jag inte hitta någe som tyder på att de kostar. Du kan ju maila eller ringa dom och kolla!
    Sånt där brukar jag med bekymra mig om när saker och ting heter Gratis så känns de som att de ska finnas en baktanke. Så vet ej!
    Go boken är ett "abonnomang" tror jag, man får första paketet gratis och får betala för resten.
    Eller att man avbeställer resten av paketen.  Min lillebror hade det för några år sedan, han fick hem ett paket i månande, kostade någon hundring.
  • QueenEM
    Annaa1988 skrev 2011-01-15 21:03:00 följande:
    Go boken är ett "abonnomang" tror jag, man får första paketet gratis och får betala för resten.
    Eller att man avbeställer resten av paketen.  Min lillebror hade det för några år sedan, han fick hem ett paket i månande, kostade någon hundring.
    Okej, jo men de låter nog vettigt. Annars tror jag inte dom ger ut så fina grejer, dom vill väl att man ska fortsätta handla! :)
  • Tingli

på goboken får man betala frakt för det första paketet.
    jag glömmer bara av att gå ur eller avbeställa, så för min del blir de inget därifrån

BANANAHAMOCK
  • Petra Sjo

Jag beställde en gratisbok från denna sida (porto 39 . Det man gör där är att man registreras för en prenumeration av alla böckerna (tror det var en i månaden). Men jag skickade bara iväg ett mail när jag fick den första gratis och skrev att jag inte ville vara med.... Kommer nog beställa någon enstaga av de övriga eftersom jag gillade boken, men ville inte ha alla. Dessutom fick man med ark till en "boken om mig själv".

www.smabarnsutveckling.se/gratisbok.html

Kanske kan vara något...

• QueenEM

Petra Sjo - Tack för tipset, det låter lite spännande..

inga fler som hittat fler roliga sidor eller andra tips?

• Fleur
    Annaa1988 skrev 2011-01-14 23:38:24 följande:
    Finnns även ett gratispaket på Vi föräldrars hemsida att klicka hem :)
    Hittar inte?! Lust att länka??
    °?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ♥ pojke bf 110427 ♥ư
  • Fleur
    Annaa1988 skrev 2011-01-19 21:45:25 följande:
    Jag sa fel, menade allt för föräldrar :)
    Sorry!
    Ah den har vi redan beställt idag
    °?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ♥ pojke bf 110427 ♥ư
  • stoltcissi

ja har en fråga ang de mam napparna?? har ni fått dem eller ? hur långt tid tar de o få dem?

• Tingli
    stoltcissi skrev 2011-02-03 22:20:49 följande:
    ja har en fråga ang de mam napparna?? har ni fått dem eller ? hur långt tid tar de o få dem?
    har inte fått nått...vet inte alls hur klång tid de ska ta. men tror att de stod att man skulle få nångång i februari.
    Adam -02, Gabriel -05 och Lillfisan bf 18/6 -11
Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!