• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • stoltcissi
    Tingli skrev 2011-02-03 22:23:44 följande:
    har inte fått nått...vet inte alls hur klång tid de ska ta. men tror att de stod att man skulle få nångång i februari.
    okej ja de missade ja isf:) tack:)
  • Caysa

Ang. Nam napparna: Både jag och sambon tryckte på "like" och fyllde i våra uppgifter, sen tog det inte ens en vecka innan napparna dök upp!

• QueenEM

Ja, jag läste också någe om att nam napparna var slut och att dom skulle få in mer i slutet av februari.. Kolla sidan igen annars.. Men hoppas den kommer någongång iallafall!

• stoltcissi
    Caysa skrev 2011-02-04 06:05:02 följande:
    Ang. Nam napparna: Både jag och sambon tryckte på "like" och fyllde i våra uppgifter, sen tog det inte ens en vecka innan napparna dök upp!

jo ja gjorde allt de där,.tryckte på like,fyllde i uppgifterna men nu har de gått över 2-3 veckor..

QueenEM skrev 2011-02-04 12:12:59 följande:
    Ja, jag läste också någe om att nam napparna var slut och att dom skulle få in mer i slutet av februari.. Kolla sidan igen annars.. Men hoppas den kommer någongång iallafall!

aha okej ahh ska kolla på sidan..

• giraffas

Hej 

Nån som fått nåt paket ifrån alltförföräldrar? Stod att de skulle ta ca 4 veckor och de har vi passerat nu! 

• Pearl22
    giraffas skrev 2011-02-04 19:07:07 följande:
    Hej 

Nån som fått nåt paket ifrån alltförföräldrar? Stod att de skulle ta ca 4 veckor och de har vi passerat nu! 
    Jag har fått det, fick 2 stycken faktiskt och jag vet inte hur jag lyckades med det Jag hade ju förväntat mig ett regelrätt paket med grejer, men det var det ju inte.. Det var en tidning med kuponger på de gratissaker man skulle få. Har inte tagit mig för att gå och hämta ut något än, men kupongerna gäller ju typ året ut eller vad det var så det är ju ingen brådska.
  • Fröken Löken

Det stod på MAM på fejjan att napparna är slut men kommer igen i slutet på feb!
    Jag har inte heller fått det där paketet från vi föräldrar men är inte säker på om det gått fyra v än! Vi får väl ligga på dem annars ;)

• StarMyst

Jag hämtade ut babyboxen igår på Barnens hus, dock hade datumen gått ut på dom flesta av rabattkupongerna där i.. Men jag kontaktade dom och får nya hemskickade :) 

Väntar också på paketet från allt för föräldrar, kan inte komma på när jag beställde det men det är några veckor sedan nu..  

• QueenEM

Jag har inte fått det från allt för föräldrar, minns inte när jag beställde det dock. Hämtade också ut babyboxen nu i helgen. i Norrköping på babyland, fick blöjhink men annars var de inte så mycket. en kompis hämta ut de på babyproffsen i Eskilstuna och fick massa blöjer och refiller till blöjhink och massa smått och gått.. så tråkigt att de är så olika på olika ställen.

• Maruid

Själv fick jag en blöjhink under min förra graviditet också men ogillade den skarpt. Ska man använda refiller så är de tokdyra och sätter man i egen plastpåse blir det både opraktiskt och inte vidare fräsch längre. Denna gången tänkte jag använda något annat istället men vi får väl se vad man hittar. Dock kan det vara värt att testa blöjhinken för att se om man gillar den om man nu ändå får gratis refiller.

Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!