• Love family

vad säger namnet dig?

Fick idén då jag läst många trådar där anonyma tycker att man kan säga till barn eller vuxna att dom har fula namn, tant namn osv. stavningarna är inte viktigt utan namnet i sig. Jag börjar

Miliam

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Svar på tråden vad säger namnet dig?
  • Zelmilainen

ett halvt och avklippt namn, konstigt smeknamn. känns ej riktigt eller helt...

nehepp...
  • Vattenliljan

Jag tycker Miliam var fint! Det flytar bra på tungan liksom. Då tar jag väl mitt babynamn nummer ett då:

Esmeralda

• Strix

Låter som om någon egentligen gillade William eller Miriam, men fick för sig att göra ngt annorlunda. annorlunda är det. I mina öron inte positivt. Tycker också att det är könlöst. sorry.

• Love family

Tänker på en söt prinsessa i en sagobok. fint namn men lite för långt kan jag tycka,

Belice

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Strix

esmeralda gillar jag däremot. det låter som en vacker och klok tjej,

• Love family

jag svarade på esmeralda...glömde skriva det

• jessican

Miliam - Jag tycker att det känns som att någon försöker säga Miriam men har svårt med R:n.

• Bembu
    Love family skrev 2011-01-14 20:41:22 följande:
    Tänker på en söt prinsessa i en sagobok. fint namn men lite för långt kan jag tycka,

Belice
    Låter som en stad, fint men stad var de första som dök upp i mitt huvud.

Valkyria
  • Love family
    feia skrev 2011-01-14 20:39:33 följande:
    Låter som om någon egentligen gillade William eller Miriam, men fick för sig att göra ngt annorlunda. annorlunda är det. I mina öron inte positivt. Tycker också att det är könlöst. sorry.
    intresseant...själv tänker jag på ett finare alternativ till Liam eller maximiliam och absolut ett pojknamn:)
  • Love family
    Bembu skrev 2011-01-14 20:46:42 följande:
    Låter som en stad, fint men stad var de första som dök upp i mitt huvud.

Valkyria
    det första som dykte upp var en kvinnlig vampyr....:)
Svar på tråden vad säger namnet dig?