• Love family

vad säger namnet dig?

Fick idén då jag läst många trådar där anonyma tycker att man kan säga till barn eller vuxna att dom har fula namn, tant namn osv. stavningarna är inte viktigt utan namnet i sig. Jag börjar

Miliam

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Svar på tråden vad säger namnet dig?
  • Vattenliljan
    Love family skrev 2011-01-14 20:41:22 följande:
    Tänker på en söt prinsessa i en sagobok. fint namn men lite för långt kan jag tycka,

Belice
    Jag heter själv Alexandra och älskar långa namn, så jag kan bara tänka mig långa! xD Men jag förstår absolut vad du menar, det finns helt klart nackdelar också. Belice får mig också att tänka på en stad, som någon annan sa.
  • Meeee
    Bembu skrev 2011-01-14 20:46:42 följande:
    Låter som en stad, fint men stad var de första som dök upp i mitt huvud.

Valkyria
    Tänker på vampyrer....

Juni ? 
    Oooerhört viktigt att veta vad man ska skriva här ....
  • Vattenliljan
    19Sofia85 skrev 2011-01-14 20:50:14 följande:
    Juni ? 
    Känns lite som ett "trendnamn" och lite uttjatat tycker jag. :S
  • Love family
    Vattenliljan skrev 2011-01-14 20:48:49 följande:
    Jag heter själv Alexandra och älskar långa namn, så jag kan bara tänka mig långa! xD Men jag förstår absolut vad du menar, det finns helt klart nackdelar också. Belice får mig också att tänka på en stad, som någon annan sa.
    det är fint med långa namn, men lätt att andra börjar använda smeknamn och det är trist till så fina namn. Min bonus son jag hade då jag var sambo hette Kornelius...fint men alla kallade honom kotte och det hatade han stackarn....inte jag såklart....sa alltid hela hans namn.
    Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Bembu
    19Sofia85 skrev 2011-01-14 20:50:14 följande:
    Juni ? 
    Tänker på en äldre dam som bodde några hus i från oss när jag var liten som jag gillade väldigt mycket. Så de är positivt klingande för mig Glad

Saga
  • Love family

Belice är ju en stad, men namnet är fint och stava det annorlunda ser inte bra ut. Har inget barn med det namnet, men ett namn jag kan tänka mig.

• Love family
    Vattenliljan skrev 2011-01-14 20:53:57 följande:
    Oj, jag missade att ge ett nytt namn.

Miranda
    fint ....min mamma gillade det när min dotter föddes...
  • Vattenliljan

Naomi tycker jag känns krystat att säga "på svenska". Men skulle man vara engelsktalande tycker jag det är väldigt fint! Tänker direkt på Naomi Campbell. :D

Svar på tråden vad säger namnet dig?