• Streetlights

Gravid med efamol?

Hejsan alla!
    Jag läste alla trådar som finns här inne om glandin 25, men jag pratade med en på hälsokostaffären och hon sa att dom har slutat tillverka det men hon rekommenderade efamol som är i princip samma sak fast ett annat märke?

Är det nån fler än jag som ska försöka (eller redan försöker) med efamol för att bli gravid? Har det lyckats för nån av er?

Vore roligt om vi kunde följas åt :)

Kram!

• Svar på tråden Gravid med efamol?
  • mörlin

Hej! jag har börjat med efamol idag, fick samma svar som du på hälsokost så nu hoppas vi på ett + i februari!=)

• Streetlights

åh vad roligt :) då kan vi kanske följas åt?

jag har ätit i  några veckor. hade min senaste mens den 30:e november.. kollade med ägglossningstest och hade äl 24:e januari, och i måndags kom mensen. prick två veckor efter. så det verkar som att mensen blir mer regelbunden iaf :)

men nu är det bara att vänta in nästa äl och hålla tummarna hur går det för dig?

• mörlin

jodå, jag började äta dom i helgen å jag kommer ihåg att ta dom iaf.. har en så otroligt regelbunden å lång cykel så hoppas verkligen den kommer rätta till sig nu.. har även börjat med bidrottninggele och rosenrot för att allt ska bli så bra som möjligt.. testar med äl-stickor och hoppas på äl om en vecka eller 2 å sen ett + efter de såklart hade mes 12e dec å 3 feb så hoppas ju på en något kortare cykel nu med detta=)

• Streetlights

jag tror verkligen att det funkar! man hoppas ju det iaf :) vad är bidrottninggele och rosenrot? funkar det? men vad häftigt, då har vi ju ungefär samma cykel. väntar också äl om ca 1½ vecka.

ja, jag hoppas verkligen att det kommer ett plus snart.. jag o min kille har massor av vänner som ska ha barn till sommaren, och jag blir bara bitter för att inte vi också får ha ett litet liv att vänta.

hur länge har ni försökt? :)

• mörlin

Jag känner verkligen igen det där. Dom flesta av mina vänner har redan små knoddar å en del av dom har även fått 2an.. Jag har längtat efter en läänge men sambon har velat vänta så vi har avbrytit i nästan ett å ett halvt år. Men nu sen årsskiftet har vi väl varit mer aktiva. Har så oregelbunden cykel så äter efamol och bidrottninggele för att minska cykeln och få kraftigare äl och rosenrot för att bli piggare. Å sen ska de göra nåt med slämhinnorna med så jag testar. Går de så går det hur länge har ni försökt?

• mörlin

Ursäkta långt inlägg men kan inte göra styckeindelningar från mobilen..

• Streetlights

Det är ju skitjobbigt! Min bästa vän var på ultraljud förra veckan, och när hon visar bilderna och berättar om sparkar osv blir man ju såå avundsjuk... jag är ju självklart glad för hennes skull, men du vet.. man vill ju att det ska vara våran tur Jag slutade med p-piller i oktober, sen har jag ju inte haft mens förrän nu.. så vi bestämde oss då, men det är väl inte förrän nu då mensen har kommit igång som vi kan börja försöka på riktigt. Jag håller alla tummar för dig (och mig) :) nu är det våran tur!

• 1983

Hej! Tänkte hänga med i den här tråden eftersom jag också tänkte börja med Efamol. Ska köpa det idag. Väntar på att min fertilitetsmonitor ska komma också. Allt för att en liten ska ta plats i magen så snart som möjligt!

• Streetlights

Välkommen hit :) om du har oregelbunden mens är efamol verkligen guld värt :) den kom igång som en klocka direkt för mig :)

• 1983

Tack!

Ja, just nu har jag verkligen ingen koll på äl och mens. Slutade med p-piller förra sommaren och jag tror det tog ett tag innan mensen kom igång på riktigt men det kändes som den gjorde innan jul. Men sen tror jag att jag fick ett mycket tidigt missfall i januari och efter det har jag inte haft mens. Trodde jag hade äl i mitten/slutet av januari men eftersom jag inte fått mens än så tvivlar jag... Gjorde grav-test igår men det vart minus. Så jag har hamnat i ett litet döläge... Får se om Efamolen kan hjälpa till att få igång det

Svar på tråden Gravid med efamol?