• Streetlights

Gravid med efamol?

Hejsan alla!
    Jag läste alla trådar som finns här inne om glandin 25, men jag pratade med en på hälsokostaffären och hon sa att dom har slutat tillverka det men hon rekommenderade efamol som är i princip samma sak fast ett annat märke?

Är det nån fler än jag som ska försöka (eller redan försöker) med efamol för att bli gravid? Har det lyckats för nån av er?

Vore roligt om vi kunde följas åt :)

Kram!

• Svar på tråden Gravid med efamol?
  • mörlin
    Streetlights skrev 2011-02-18 14:04:21 följande:
    ja, det tycker jag med igår tyckte jag att strecket såg liiiite starkare ut.. men det kan vara inbillning också. har nån här nån koll på hur ofta man ska sexa vid ÄL?
    sexa så ofta ni vill! vissa säger varannan dag å vissa varje.. så varför chansa?
  • Streetlights
    mörlin skrev 2011-02-18 14:51:34 följande:
    sexa så ofta ni vill! vissa säger varannan dag å vissa varje.. så varför chansa?
    haha men jag har fått för mig att det är bättre om man väntar en dag emellan så att spermierna hinner ladda upp så att säga.. men det kanske bara är en myt

får du nått starkare streck på äl-stickan? mitt var starkare idag än igår, så det verkar lovande
  • mörlin

Ja. Man har hört så mycket.. Nej, inget utslag på äl- stickorna än men hoppas på att de blir nu i veckan annars blir jag gaaalen...

• Streetlights
    mörlin skrev 2011-02-19 16:48:27 följande:
    Ja. Man har hört så mycket.. Nej, inget utslag på äl- stickorna än men hoppas på att de blir nu i veckan annars blir jag gaaalen...
    mitt var ännu starkare idag.. så jag hoppas på fullt utslag imorn.. min gubbe jobbar borta varannan vecka och far på måndag, så har jag inte ÄL imorgon så är det kört den här månaden
  • mörlin

Ajdå.. Sexa nu innan han åker och hoppas på det bästa.. Håller tummarna för att det tar sig denna gång! Själv blir jag mer och mer orolig att jag ska ha pco nu när jag inte haft äl på så länge trots efamol, bidrottninggele och rosenrot..:-S

• Streetlights
    mörlin skrev 2011-02-19 19:31:05 följande:
    Ajdå.. Sexa nu innan han åker och hoppas på det bästa.. Håller tummarna för att det tar sig denna gång! Själv blir jag mer och mer orolig att jag ska ha pco nu när jag inte haft äl på så länge trots efamol, bidrottninggele och rosenrot..:-S
    vad gullig du är! vad är pco? men det tar ju nån vecka innan det börjar verka, jag märkte ju ingen skillnad med efamol förrän typ en månad efter jag börjat äta dom.. när hade du äl sist?
  • mörlin

pco är nån sjukdonm som gör att man inte har äl naturligt tror jag. 20% av alla har det :S jag hade i mitten av januari tror jag.. hade iaf stegring på stickan men bara en dag å den va inte starkare än teststräcket... 

• Streetlights
    mörlin skrev 2011-02-21 07:22:41 följande:
    pco är nån sjukdonm som gör att man inte har äl naturligt tror jag. 20% av alla har det :S jag hade i mitten av januari tror jag.. hade iaf stegring på stickan men bara en dag å den va inte starkare än teststräcket... 

ojdå, men vi ska inte måla fan på väggen än! jag kan lägga in en bild på ÄL-testet jag tog förra månaden som jag tolkade som positivt så kan vi ju jämföra ska bara hitta kabeln till telefonen.
  • bebbe2012

Hoppar in i tråden och kommer med lite funderingar som jag blir väldigt glad om jag får svar på:)
    Vi planerar en bebis i början på 2012 så ska börja försöka april/maj. Är vårt första och är så ivrig:)
    Men nu till mina frågor:
    Vad är bidrottninggelé resp. rosenrot bra för? När skall man börja äta dessa och efamol?
    Är det någon av er som även äter folsyra? Har hört att man absolut ska börja med det en månad innan man vill bli gravid. 

Lycka till alla ni andra! 

• TimeOfMyLife

Hej!

Hoppar in i tråden nu jag med :) har ätit efamol sen 4 januari, och hittills så verkar det faktiskt som om mensen kommer varje månad, dock om än lång menscykel.

Måste rätta dig lite mörlin, (inte för att vara dum utan för att ge dig lite hopp!)

PCO står för polycystiska ovarier och betyder egentligen ”äggstockar med många cystor”. Namnet är inte korrekt eftersom det inte rör sig om cystor utan om äggblåsor (folliklar). När läkaren undersöker med ultraljud kan man se att äggstocken innehåller många små äggblåsor, ofta arrangerade som ett pärlband i kanten av äggstocken. Äggstockar med detta utseende kan vara en normalvariant som många kvinnor, speciellt unga, har och behöver inte betyda problem med att bli gravid.

PCOS är syndromet, det som gör att man inte får ägglossning naturlig. Då har man alltså äggstockstypen PCO samt ett eller flera av dessa symptom  :ökad behåring, akne eller mensstörningar. Detta fastställs genom prover på nåt sätt.

Jag vet att jag har äggstockstypen PCO och är på väg att utreda om jag har PCOS.

~Beauty lies in the eyes of the beholder ~
  • Anden

Vi har försökt få bli gravida sedan i augusti förra året efter två missfall under sommaren. Jag började äta Efamol och rosenrot för drygt en månad sedan.
    Igår plusade jag!!!
    Jag vet inte om jag har efamolen att tacka, kanske det.
    Nu hoppas jag bara att den lilla håller sig kvar där inne... 

• 1983
    Anden skrev 2011-03-21 20:26:56 följande:

Vi har försökt få bli gravida sedan i augusti förra året efter två missfall under sommaren. Jag började äta Efamol och rosenrot för drygt en månad sedan.
    Igår plusade jag!!!
    Jag vet inte om jag har efamolen att tacka, kanske det.
    Nu hoppas jag bara att den lilla håller sig kvar där inne... 

Grattis!!!

Jag har ätit Nattljusolja nu några veckor och tror att jag har bim runt 1 april (haft lite konstig mens på sistone). Väntar och hoppas... 
  • KnottKnott

Hej!

Jag började med Efamol för ca en månad sen. Plussade i förrgår.... Tror vanligtvis inte på "mirakelmedel" men då vi försökt i 1,5 år börjar man ju gripa efter halmstrån. Gjorde i och för sig en del andra ändringar sen senaste mensen, t ex slutatde helt med kaffe och drog ned på socker.

• Streetlights

åh, så roligt! grattis hur många efamol tog du per dag? åt du hela cykeln? jag har ätit borago (och efamol, är väl ungefär samma sak) hela tiden, men sen läste jag att det ska vara farligt att äta efter ÄL?

• JaJoHu

Åt också efamol -3 om dagen, blev gravid direkt.. men fick missfall 1v efter jag slutat äta dem (v.5+3)... man undrar ju om bebisen hade varit kvar idag om jag fortsatt... troligen inte men man letar alltid efter en förklaring. Nu orkar jag inte äta dem längre. Vet inte vad jag ska tro om dom. Mina humörsvängningar var inte att leka med, jag mådde skit. Försöker nu utan efamol... men ja känner mig skeptisk. "kommer aldrig bli någon bebis"...

• Streetlights

hur går det för alla? någon som fått plus än?

någon mer än jag som har fått flottig hy sen ni började med efamol?

Svar på tråden Gravid med efamol?