• Anonym (gaaaaaah)

varför får man bakfylleångest ? jävla alkohol

varför får man alltid sån ångest dagen efter plus två dagar efter man druckit alkohol???

någon mer som får det eller är jag ensam om det?

jag mår inte bra alls och har ångest i allmänhet.....ångesten handlar inte om vad jag gjorde dagen innan, eller om jag gjorde bort mig.....bara sådan ångest ångest som tar över hela sinnet och kroppen....det gnager i mig jag vet inte varför ..... vet att man kan må sämre när alkolen går ur kroppen men såhääär???

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

vill bara ligga i sängen vill inte jobba imorgon , inte på måndag heller....vill bara stänga in mig

• Svar på tråden varför får man bakfylleångest ? jävla alkohol
  • Anonym

Först vill jag säga att om du är så känslig för alkohol så bör du inte dricka. Alkohol kan trigga depressioner, bara så att du vet.

Anledningen till att man får dem är att när man dricker så slutar kroppen producera välmående-hormoner, alkoholen står för det i stället. När du sen slutar dricka så ligger du på ett underskott och det kan ta flera dagar innan kroppen stabiliseras igen.

• Anonym (gaaaaaah)
    Anonym skrev 2011-01-15 16:29:58 följande:
    Först vill jag säga att om du är så känslig för alkohol så bör du inte dricka. Alkohol kan trigga depressioner, bara så att du vet.

Anledningen till att man får dem är att när man dricker så slutar kroppen producera välmående-hormoner, alkoholen står för det i stället. När du sen slutar dricka så ligger du på ett underskott och det kan ta flera dagar innan kroppen stabiliseras igen.
    okej.... ja bjag känner alltid såhär när jag druckit..... det har kommit mer de senaste åren...jag festade väldigt hårt när jag var yngre....då kände jag aldrig såhär.... men nu senaste åren så.
    Jag har ångest och är deprimerad, vill inte träffa folk, i flera dagar framåt...:(
    jag har bara mig själv att skylla jag bara undrar om någon annan kännre igen sig liksom.
    Jag äter ssri preparat så jag har redan en depression i botten...
  • Anonym
    Anonym (gaaaaaah) skrev 2011-01-15 16:36:08 följande:
    okej.... ja bjag känner alltid såhär när jag druckit..... det har kommit mer de senaste åren...jag festade väldigt hårt när jag var yngre....då kände jag aldrig såhär.... men nu senaste åren så.
    Jag har ångest och är deprimerad, vill inte träffa folk, i flera dagar framåt...:(
    jag har bara mig själv att skylla jag bara undrar om någon annan kännre igen sig liksom.
    Jag äter ssri preparat så jag har redan en depression i botten...
    Du har inte funderat på att sluta dricka dig full?
  • Anonym (gaaaaaah)
    Anonym skrev 2011-01-15 16:37:26 följande:
    Du har inte funderat på att sluta dricka dig full?
    det spelar ju ingen roll om jag blir full eller om jag bara dricker TRE öl. så mår jag ändå så i minst två dagar efteråt...... inte bakfull så jag mpr fysiskt dåligt då såklart , men ångest och deprimerad...
  • Anonym
    Anonym (gaaaaaah) skrev 2011-01-15 16:41:10 följande:
    det spelar ju ingen roll om jag blir full eller om jag bara dricker TRE öl. så mår jag ändå så i minst två dagar efteråt...... inte bakfull så jag mpr fysiskt dåligt då såklart , men ångest och deprimerad...
    Men då kanske du ska avstå från alkoholen helt och hållet? Eller är det värt att plikta med två dagars ångest för att få ha kul en kväll?
  • Anonym (gaaaaaah)
    Anonym skrev 2011-01-15 16:46:48 följande:
    Men då kanske du ska avstå från alkoholen helt och hållet? Eller är det värt att plikta med två dagars ångest för att få ha kul en kväll?
    nej det är inte värt det alls.... men dagen innan glömmer man på nåt sätt bort hur hemskt det blir dagen efter... när man fått i sig en öl o allt känns underbart, då tänker man ju inte på morgondagen direkt. tyvärr.
    men du har rätt.
  • Anonym (jag)

Jag känner igen mig i det du skriver. Får ångest dagen efter jag drukigt även om jag inte gjort nåt som jag skäms för eller ångrar eller liknande.

• Clotilda

Sådär hade jag i flera år förut. Kunde inte dricka ens ett glas alkohol utan att få grov bakisångest. Också i samband med depression och ssri-preparat kan sägas. Jag lade av med alkohol helt enkelt. Var inte värt det.

• Anonym (ångest)

Känner precis som du.
    Jag har nästan helt slutat dricka alkohol, dricker bara lite vid riktigt speciella tillfällen, typ bröllop.

• PetraK

Jag har hört att det är för att när man har druckit så går inte kroppen in i den sorts sömn (vilken det är kommer jag inte ihåg) där hjärnan bearbetar saker vi gör och så, och därför får man ångest.
    Det är hemskt! Jag får också bakfylleångest, även om det varit en riktigt bra kväll där inget speciellt har hänt...

Svar på tråden varför får man bakfylleångest ? jävla alkohol