• Anonym (gaaaaaah)

varför får man bakfylleångest ? jävla alkohol

varför får man alltid sån ångest dagen efter plus två dagar efter man druckit alkohol???

någon mer som får det eller är jag ensam om det?

jag mår inte bra alls och har ångest i allmänhet.....ångesten handlar inte om vad jag gjorde dagen innan, eller om jag gjorde bort mig.....bara sådan ångest ångest som tar över hela sinnet och kroppen....det gnager i mig jag vet inte varför ..... vet att man kan må sämre när alkolen går ur kroppen men såhääär???

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

vill bara ligga i sängen vill inte jobba imorgon , inte på måndag heller....vill bara stänga in mig

• Svar på tråden varför får man bakfylleångest ? jävla alkohol
  • sarag89

Jag är precis likadan!
    Får ångest dagen efter, ibland flera dar. kan inte sitta still och vet inte vad jag ska göra...
    Fast jag VET att jag inte gjort eller sagt något som är o skämmas för.. Konstigt är det.

• Anonym
    Anonym (gaaaaaah) skrev 2011-01-15 16:49:57 följande:
    nej det är inte värt det alls.... men dagen innan glömmer man på nåt sätt bort hur hemskt det blir dagen efter... när man fått i sig en öl o allt känns underbart, då tänker man ju inte på morgondagen direkt. tyvärr.
    men du har rätt.
    Erkänn nu, visst kan det absolut vara värt det.
    Att få lite färg på livet en kväll i utbyte mot några dagars mörker efteråt är ingenting mot grå vardag om och om igen.
  • Anonym

Jag får lätt ångest dagen efter, har jag druckit lite för mycket och spyr så får jag rätt ordentlig ångest. Men du vet varför, utnyttja det, största vapnet mot ångest är att skaka av sig den. Att låta sig brusas upp med den är det värsta man kan göra. Andas lugn när en ångest våg kommer, påminn dig om att det är alkoholen och gör något distraherande som titta på en film eller prata i telefon. Så hanterar jag all ångest och nu för tiden är det så lätt att jag bara rycker på axlarna när den kommer eftersom den inte skrämmer mig och den försvinner lika snabbt som den kom.

• GAskefalk

Jag slår mig i huvudet med hammare ibland. Får mig må dåligt! Vaad ska jag göra??
    (gissa!)

• Ekenabben

Hej,

Känner igen det där. Behöver inte vara mycket alkohol inblandat men jämt grym ångest.

Sitter och ältar allt och vill aldrig mer träffa någon. Klart det går över men undviker numera att festa så mycket det går.

Väldigt skönt att veta att man iaf inte är ensam!

• Flisan79

Som tidigare nämnt hämmar alkoholen serotoninproduktionen/upptaget. Dvs det ämne i hjärnan som gör oss naturligt glada/lyckliga. Ssri preparat ökar serotoninnivån.

Ts: iom din dep så ligger din nivå redan under och antagligen och eftersom att alkohol dessutom tar bort effekten av medicinen så blir det en djup svacka.

Fick du inte veta att du bör undvika alkohol iom att du går på ssri?

• Anonym (Mad)

Bara jag som är tvärtom? (Nu menar jag inte en ren bakfylla med huvudvärk och illamående. )

Lite sådär lagom, vaknar utvilad och nöjd;)

• Anonym (Mad)

Bara jag som är tvärtom? (Nu menar jag inte en ren bakfylla med huvudvärk och illamående. )

• Anonym (Hopp)
    Flisan79 skrev 2016-01-26 11:34:26 följande:

Som tidigare nämnt hämmar alkoholen serotoninproduktionen/upptaget. Dvs det ämne i hjärnan som gör oss naturligt glada/lyckliga. Ssri preparat ökar serotoninnivån.

Ts: iom din dep så ligger din nivå redan under och antagligen och eftersom att alkohol dessutom tar bort effekten av medicinen så blir det en djup svacka.

Fick du inte veta att du bör undvika alkohol iom att du går på ssri?

Jag frågade min läkare o han sa att det var helt ok.
  • Anonym (Hopp)
    Anonym (Mad) skrev 2016-01-26 11:50:22 följande:

När jag supit järnet är jag nöjd. Konstigt. Typ som en detox för kroppen.
  • Anonym (Ångrarn)

Jag får också bakfylleångest, även om jag inte varit packad eller så. Det har blivit värre med åldern, är 30 nu och får ångest även om jag bara druckit ett par glas vin över en bra middag. Dagen efter börjar jag analysera vad jag sa, blir osäker på om jag uppfattats som otrevlig, blev jag ändå inte lite full, sa jag något okänsligt, vad sa jag egentligen under prick hela kvällen? Minns jag allt? Stötte jag mig med någon utan att fatta det? Jag vet ju att det bara är min ångest som triggar katastroftankar och att alla hade en trevlig kväll, jag var varken full eller otrevlig. Men i och med att jag har lite social ångest och kontrollbehov så blir det tillsammans med alkoholens serotoninhämmande effekt riktigt jobbigt dagen efter. Men när jag dricker lite så blir den sociala ångesten lättare och jag känner mig mindre stel, så det är ett moment 22.

Svar på tråden varför får man bakfylleångest ? jävla alkohol