• Mrs Statham

Vad tycker vi om Silbersky?

Ja, vad tycker du om Silbersky?

Inget mesigt annat svar nu. Antingen tycker du om honom eller så gör du det inte. Ta ett beslut och stå för det. 
    Kan vara så generös att ni som finner er helt ointresserade av frågan också får ett alternativ Flört 

Själv tycker jag att han är ett geni. Inte bara för att han klarade av juristutbildningen på 2,5år utan också för sin otroliga förmåga att kunna skilja på sak och person.
    Han har verkligen talets gåva, hans talförhet skulle jag kunna ge väldigt mycket för.
    Jag tycker att han är genialisk och han är en av mina idoler. Det krävs så otroligt många små grå mellan öronen för att kunna hålla på med det han gör. 
    Utan att blinka så säger jag att han är en av dem största förebilderna man kan se upp till, och jag tycker att fler borde tänka på samma sätt och vara som han.

Så vad tycker du?? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker vi om Silbersky?
  • Kvammen

Jag tror inte han kämpar så hårt för sina klienter, dom brukar råka illa ut än värre. Han säger några floskler i massmedia som rätten inte bryr sig om.

• Kvammen
    isisisis skrev 2011-01-16 06:50:00 följande:
    Håller med alla inlägg i stort.
    Det första som verkar vara skrivet av han själv?
  • isisisis
    Kvammen skrev 2011-01-16 06:51:56 följande:
    Det första som verkar vara skrivet av han själv?
    Inte själva TS!
    Jo det skulle man kunna tro
  • Solsikke

Jag vill bara påminna om hur reglerna för att diskutera en offentlig person är:

Det går bra att diskutera en enskild person om denna har en utpräglad offentlig yrkesroll, men då endast i relevans med yrkesrollen.
    Det är under inga omständigheter tillåtet att skriva på ett kränkande sätt eller med nedsättande kommentarer om någon individ, känd som okänd.

Inlägg i denna tråd som har varit rena påhopp har därför tagits bort.

~ Play it by ear ~
  • Linda1976

Jag förstår inte hur han har mage att försvara de absolut värsta svinen i vår rättshistoria.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Linda1976 skrev 2011-01-16 10:32:44 följande:
    Jag förstår inte hur han har mage att försvara de absolut värsta svinen i vår rättshistoria.
    Det är bara ytterligare en anledning att gilla honom för min del.

Att kunna hålla på principerna att alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad och att alla har rätt till en rättvis rättegång och samma försvar från lagen är få förunnat. I teorin så är många anhängare av det men i praktiken så ser och hör man ofta uttalanden som "ta ut och skjut honom" (Anders Englund för att ta ett exempel) så fort någon blir häktad trots att det ännu inte är avgjort. Det krävs en viss styrka för att följa den och jag beundrar de som gör det.

Det jag främst beundrar är dock hans retoriska förmåga.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Linda1976
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-01-16 10:38:58 följande:
    Det är bara ytterligare en anledning att gilla honom för min del.

Att kunna hålla på principerna att alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad och att alla har rätt till en rättvis rättegång och samma försvar från lagen är få förunnat. I teorin så är många anhängare av det men i praktiken så ser och hör man ofta uttalanden som "ta ut och skjut honom" (Anders Englund för att ta ett exempel) så fort någon blir häktad trots att det ännu inte är avgjort. Det krävs en viss styrka för att följa den och jag beundrar de som gör det.

Det jag främst beundrar är dock hans retoriska förmåga.
    Ja, alla är oskyldiga till motsatsen bevisad. Men han försöker ju få mildare straff även till sådana som är skyldiga (dömda) eller erkänt. Har man sexmördat en minderårig förtjänar man inte kortare straff för att det ev är möjligt. Faktiskt.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Vad tycker vi om Silbersky?