• Mrs Statham

Vad tycker vi om Silbersky?

Ja, vad tycker du om Silbersky?

Inget mesigt annat svar nu. Antingen tycker du om honom eller så gör du det inte. Ta ett beslut och stå för det. 
    Kan vara så generös att ni som finner er helt ointresserade av frågan också får ett alternativ Flört 

Själv tycker jag att han är ett geni. Inte bara för att han klarade av juristutbildningen på 2,5år utan också för sin otroliga förmåga att kunna skilja på sak och person.
    Han har verkligen talets gåva, hans talförhet skulle jag kunna ge väldigt mycket för.
    Jag tycker att han är genialisk och han är en av mina idoler. Det krävs så otroligt många små grå mellan öronen för att kunna hålla på med det han gör. 
    Utan att blinka så säger jag att han är en av dem största förebilderna man kan se upp till, och jag tycker att fler borde tänka på samma sätt och vara som han.

Så vad tycker du?? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker vi om Silbersky?
  • Boothwalker
    Mrs Statham skrev 2011-01-16 12:22:31 följande:
    Han är en advokat som ofta har hand om medialt uppmärksammade mål, bl.a. Hagamannen, Engla och Trustorhärvan. Alltså han försvarade Hagamannen, Englas mördare och de som förskingrade pengarna.

sv.wikipedia.org/wiki/Leif_Silbersky 
    Ha. Sa mig typ inte ett skit. Jag kollar inte på teve... =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker
    Boothwalker skrev 2011-01-16 12:32:56 följande:
    Eller alltså det räcker som förklaring. Men för att jag ska kunna ha en åsikt om honom måste jag läsa på. Och orka =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Frk Svår
    Det räcker att titta på löpsedlar när det är rättegångsdags för vissa mål så kan man inte undgå att se hans namn
  • Boothwalker
    Frk Svår skrev 2011-01-16 12:34:17 följande:
    Det räcker att titta på löpsedlar när det är rättegångsdags för vissa mål så kan man inte undgå att se hans namn
    Kollar inte på löpsedlar om jag kan slippa det...
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Linda1976 skrev 2011-01-16 12:02:58 följande:
    Ja, och hur man med gott samvete kan jobba för en sån sak är för mig obegripligt. Även om lagen ger utrymme för det, så skulle min personliga uppfattning göra det omöjligt. Uppenbarligen så har ju Silbersky inga problem med det.
    Jag skulle inte heller ha några större problem med det, lagen och filosofin bakom är så mycket större än enskilda personers handlingar och därför så skulle jag nog kunna se förbi det.

Men jag förstår att det kan verka motbjudande, det är nog som så mycket annat en fråga om hur man är som person.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • isisisis
    Nä,hur ska du bli allmänbildad då ? Så du kan föra en diskussion med andra vuxna om vad som händer i världen?
  • Frk Svår

Jag har för mig att jag har läst att Silbersky inte befattar sig med personer som begått narkotikarelaterade brott så vissa skrupler har han ju då, om det stämmer.

• Mrs Statham
    isisisis skrev 2011-01-16 12:38:22 följande:
    Nä,hur ska du bli allmänbildad då ? Så du kan föra en diskussion med andra vuxna om vad som händer i världen?
    Men datorn och google är alla dagar mycket bättre och mer allmänbildande än tvn Flört
  • isisisis
    Mrs Statham skrev 2011-01-16 12:40:34 följande:
    Men datorn och google är alla dagar mycket bättre och mer allmänbildande än tvn Flört
    Det är nog olika hur man tar in informationen.
    Men orkar man inte ens läsa löpsedlarna så är frågan om man orkar läsa nyheter på nätet heller?
  • Boothwalker
    isisisis skrev 2011-01-16 12:38:22 följande:
    Är man helt oallmänbildad för att man inte vet vad som pågår i världen?
    Det finns annat att prata om. Jag har aldrig märkt av att jag inte har nåt att komma med eller är konstant utanför bara för att jag inte ser på teve =)
Svar på tråden Vad tycker vi om Silbersky?