• johanna332011

    Gå ner i vikt-kompis i Göteborg...Viktväktarna, F&S

    Jag har väl ca 20 kg övervikt, som jag så gärna vill bli av med! Är du i samma situation?
    Låt oss komma i kontakt! Jag ska testa på viktväktarna och testa på träningen på Friskis o Svettis på Västra Hamngatan , där jag kan ha med min dotter....

  • Svar på tråden Gå ner i vikt-kompis i Göteborg...Viktväktarna, F&S
  • EwMa

    Hej
    Jag ska med köra Viktväktarna, men först när jag kommit hem från Thailand den 18:e Februari. Har kollat på friskis och svettis med men dom har inte det utbudet jag letar efter så blir på sörredsgården i torslanda istället. Men klart att viktväktarna har vi ju gemensamt.

  • johanna332011

    Hej!
    Jag läste din pres...så "himla" trist,  men som du skriver så finns det så många barn som behöver 2 kärleksfulla föräldrar...
    När det gäller viktväktarna, är det i Torslanda du går då?

    Ha det så härligt i Thailand!

  • EwMa

    nej jag kommer gå inne i stan, finns fler tider som passar där.
    Blir och träna i Torslanda. Har väl samma som dig 20-25 kg och gå ner, känns som omöjligt men jag ska klara det. Har provat pulver och det funkar väl men inte i längden. Jag gillar mat för mycket, och det finns så mycket gott och äta genom viktväktarna....

  • johanna332011
    EwMa skrev 2011-01-16 09:53:02 följande:
    nej jag kommer gå inne i stan, finns fler tider som passar där.
    Blir och träna i Torslanda. Har väl samma som dig 20-25 kg och gå ner, känns som omöjligt men jag ska klara det. Har provat pulver och det funkar väl men inte i längden. Jag gillar mat för mycket, och det finns så mycket gott och äta genom viktväktarna....
    Då är vi ju i samma sits , så trevligt!
      Det negativa är väl att man måste räkna points "hela tiden"...hur mår du?
  • EwMa

    Jag har inte börjat helt ännu, har fått kokbok av mamma som är sån ständig medlem och börjat lite smått. Men det blir hårdhandskarna på när jag kommer hem från Thailand den 18 februari Denna gången ska jag klara det. Så man kan säga ajg är laddad för att komma igång...

  • johanna332011

    Ja, det är bra! Vi får ses i lokalen! Meddela gärna vilken du går till! Ha d bäst!

  • johanna332011
    EwMa skrev 2011-01-17 17:51:33 följande:
    jag lkommer nog gå på lördagarna...
    ok, men vi kan väl höras när du kommit hem...
  • EwMa

    nu har vi kommit hem...ätit mycket gott och alldeles för mycket...

    på lördag skriver jag in mig på viktväktarna, och köper gymkort i veckan.

    vet inte om du är kvar här men hade varit kul och följts åt lite

  • johanna332011
    EwMa skrev 2011-02-20 09:13:00 följande:
    nu har vi kommit hem...ätit mycket gott och alldeles för mycket...

    på lördag skriver jag in mig på viktväktarna, och köper gymkort i veckan.

    vet inte om du är kvar här men hade varit kul och följts åt lite
    hej!
    hoppas du haf t det gött i värmen... jag har börjat med LCHF istället för viktväktarna, finns i tråden "Söker promenad/fika vänner i Göteborg/regionen, om du vill promenera...
    Lycka till!
  • vickan1982

    Hej!
    jag följer er gärna här
    Bor i Göteborg.
    Har precis gått ner 15 kg Har dock ca 10 kg kvar. Gå gärna in på min viktblogg och läs( länk finns i min presentation).

  • johanna332011
    vickan1982 skrev 2011-03-16 17:25:10 följande:
    Hej!
    jag följer er gärna här
    Bor i Göteborg.
    Har precis gått ner 15 kg Har dock ca 10 kg kvar. Gå gärna in på min viktblogg och läs( länk finns i min presentation).
    Hej Vickan!
    En sån bra o fin blogg du har om dig!

    Vi kanske kan promenera ibland tillsammans eller göra någon annan träningsform
    Äter du enligt LCHF?

    Jag har gått ner från 90-85 när jag har börjat ätit enligt LCHF , vill ner till 65-70kg
  • vickan1982
    johanna332011 skrev 2011-03-17 07:25:34 följande:
    Hej Vickan!
    En sån bra o fin blogg du har om dig!

    Vi kanske kan promenera ibland tillsammans eller göra någon annan träningsform
    Äter du enligt LCHF?

    Jag har gått ner från 90-85 när jag har börjat ätit enligt LCHF , vill ner till 65-70kg
    tack

    jag äter inte enligt någon metod. Har tagit bort allt onyttigt och försöker äta så lite kolhydrater jag kan.
    Min sambo är duktig på vad man kan äta så han har hjälpt mig jätte mycket.
    Jag har inte så bra på koll på LCHF, vad är det?
  • johanna332011
    vickan1982 skrev 2011-03-17 08:07:44 följande:
    tack

    jag äter inte enligt någon metod. Har tagit bort allt onyttigt och försöker äta så lite kolhydrater jag kan.
    Min sambo är duktig på vad man kan äta så han har hjälpt mig jätte mycket.
    Jag har inte så bra på koll på LCHF, vad är det?
    oK :)

    LCHF= Low Carb High Fat
    www.alltomlchf.se
Svar på tråden Gå ner i vikt-kompis i Göteborg...Viktväktarna, F&S