• Novemberstjärnan

    Ni gravida, har ni vaccinerat er?

    Fick stränga order om att vaccinera mig. Jag blir väl tvungen nu då, när man tydligen tillhör riskgruppen. Hur är det med er andra gravida? Har ni vaccinerat er? Biverkningar?

    Tack för svar! 

  • Svar på tråden Ni gravida, har ni vaccinerat er?
  • Carisma95

    Nej, jag anser inte att riskerna är tillräckligt stora.
    Varför skulle du bli tvungen menar du? Alla gör väl som de vill?


    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Miia88

    nope, min BM har inte sagt att jag måste det heller.
    och med tanke på alla som blev sjuka och dog UTAV vaccinet förra året så gör jag det helst inte heller...

  • ladydi

    Det är ditt beslut. Om du drabbas av någon bieffekt kommer den som gett dig stränga order att ta sitt ansvar?

  • Novemberstjärnan

    Jaha, för det var just min BM som sa åt mig att boka tid snarast!

  • Rundabullar

    Nej, men jag studerar hemifrån och de människor jag träffar är oftast utomhus eller ganska få, så jag tar risken.

    Hade jag haft ett arbete där jag träffade väldigt mycket människor, t.ex. i förskolan, skola eller inom vården tror jag att jag hade vaccinerat mig.  

  • småsmulor

    Jag har vaccinerat mig, gjorde det redan i början av november. Vaccinet i år har inte ämnet skvalen vilket gör att det inte finns risk för biverkningar som narkolepsi. Jag vaccinerade mig även förra året och har eventuellt ett skydd kvar när det gäller årets svininfluensa men kan inte vara helt säker.  I år är det också tre olika influensor som cirkulerar och årets vaccin skyddar mot dem alla; influensa B, Hongkonginfluensan samt svininfluensan.
    Om bm rekomenderat dig att du ska vaccinera dig tycker jag du ska lyssna till det men du gör som du själv vill.