Surrogat mamma, med eller emot?
Kan ni tänka er ta hjälp av en Surrogat mamma om ni har svårt att få barn eller kanske t.o.m ställa upp som Surrogat mamma. I princip é ni med eller emot?
Kan ni tänka er ta hjälp av en Surrogat mamma om ni har svårt att få barn eller kanske t.o.m ställa upp som Surrogat mamma. I princip é ni med eller emot?
jag är helt för. jag skulle absolut kunna tänka mig att vara det åt någon.
Jag kan absolut inte tänka mig ställa upp efter att ha haft bebisen i magen i 9 månader, mått illa, känt rörelser sedan uppleva förlossning. Även om paret betyder mycket för mig men jag skulle nog aldrig klara av det. Varför inte adoptera, det finns ju världens underbaraste barn som behöver ett hem. Förstår att man verkligen vill ha ett eget men ibland så é det inte meningen.
Vet inte riktigt om jag é med eller emot men visst é det skönt att det finns några som kan ställa upp. Förstår vad du menar superelin att det måste vara svårt men jag tror man kommer över det på något sätt och sen efter ett tag så vänjer man sig. Men för min del vet jag inte riktigt om jag kan ställa upp, hmm, men det tror jag om det é kanske en i släkten eller mycket nära vän som jag ser lider för att få ett barn. Jag röstar nog för.
Vi har diskuterat det och kommit fram till att vi inte kan tänka oss att använda en surrogatmamma.
Flera faktorer har spelat in. Dels blir det ett skräddarsytt barn (andras ägg o spermier i en tredje person) och dels är det inte tillåtit i Sverige.
Hade det varit tillåtit i Sverige och man kunnat delta i processen, följa med på UL och så vidare så hade jag kunnat överväga det.
Sen är priset en faktor. Hur prissätter man de risker någon tar genom att vara gravid och föda barn?
Jag röstar för. Jag skulle gladeligen ställa upp som surrogatmamma åt någon inom släkten eller närmaste vännerna.