• Memmii

Vilken årstid är bäst?

Som rubriken lyder: Vilken årstid är helt enkelt bäst enligt dig? Motivera gärna ditt svar. Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken årstid är bäst?
  • Linda1976

Höst! Krispiga dagar i slutet på september/början på oktober. Alla löv sitter kvar, men är röda i olika nyanser, sitter man i solen blir man fortf varm i ansiktet, men det är krispiga morgnar och kvällar. Love it!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Mammat3 skrev 2011-01-16 13:28:27 följande:
    Vår älskar att se när allt kommer till liv igen :)
    Det håller jag också med om - när allt är nygrönt och fräscht. Maj och september är mina bästa månader
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Tecken

Hösten! Dvs aug-okt. Då lever sommarminnena kvar och det är inte halt och jävligt ute. Höstkläder är väldigt snygga också

November och februari är de värsta månaderna på året. Gråa och kalla.

• Elektra82

Våren vinner lätt! Det är lagom varmt, allt är vackert och blommar, det har ännu inte hunnit komma så mycket insekter osv.
    På andra plats kommer hösten. Mysigt, skönt att slippa värmen och alla insekter, man längtar efter jul.

Både sommar och vinter har sina trevliga sidor (bada, åka skidor), men det är ofta för varmt eller för kallt! Hatar att frysa eller svettas. Sitter man ute på sommaren och njuter av en glass i solen så kan man ge sig fan på att det kommer ett gäng getingar och förstör. Vinter är ju ett helvete av av- och påklädning av overaller, vantar etc. för alla som har småbarn (speciellt om de absolut INTE vill klä på sig). Man får gå upp typ en timme tidigare för att komma iväg i tid till dagis... Skrikandes

• La Lola

Sommar.
    Inte för att jag gillar när solen gassar men det är ju grönt o fint iaf......

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • April barn

Våren (eller hösten) inte för varmt eller kallt, inga jobbiga kryp och fästingar som frodas i våra katter och inte heller snökaos som gör allting försenat.
    Jag skulle gärna skippa sommar och vinter helt så vi bara har höst och vår :)

• lövet2

Jag gillar hösten bäst av de årstider som finns med. Annars är min favorit vår 5:e årstid här i norr, dvs vårvintern ...

• Memmii

Vårvintern är något jag aldrig har upplevt, men det kan jag tänka mig är en mysig årstid! Glad

Svar på tråden Vilken årstid är bäst?