• Memmii

Vilken årstid är bäst?

Som rubriken lyder: Vilken årstid är helt enkelt bäst enligt dig? Motivera gärna ditt svar. Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken årstid är bäst?
  • LuMa

Hösten för dess klara, vackra färger.
    För dess höga luft. För yllesockorna som åker fram igen. För dess mörka kvällar när man kan mysa under en filt med stearinljus och en knastrande brasa.
    För dess ljuvliga stormar. För svampen i skogen..

• lövet2
    Memmii skrev 2011-01-16 17:49:13 följande:
    Vårvintern är något jag aldrig har upplevt, men det kan jag tänka mig är en mysig årstid! Glad
    Föreställ dig kritvit snö; 75-100 cm djup. Här och där finns uppskottade snöhögar (för hand eller med traktor) som är flera meter höga. Där gräver ungarna gångar eller bara klättrar. Under tiden sitter jag på sparken och dricker kaffe medan jag läser en bra bok. Det är visserligen -10 grader i skuggan, men solen värmer så jag kan sitta i t-shirt och må gott ... Solig
  • Nenne 71

VÅREN är härligast. Sen hösten
    Vintern och sommaren delar sista plats
    Skrattande

• Memmii
    lövet2 skrev 2011-01-16 18:01:15 följande:
    Föreställ dig kritvit snö; 75-100 cm djup. Här och där finns uppskottade snöhögar (för hand eller med traktor) som är flera meter höga. Där gräver ungarna gångar eller bara klättrar. Under tiden sitter jag på sparken och dricker kaffe medan jag läser en bra bok. Det är visserligen -10 grader i skuggan, men solen värmer så jag kan sitta i t-shirt och må gott ... Solig
    Jag ska flytta dit Drömmer
  • Svala

Våren är bäst. Det är så vackert då. Alla blad är ljusgröna och allt ser så fräscht ut.
    Och det bästa av allt är att man har hela  sommaren kvar!

• MomInLove

Jag älskar sommaren för man behöver inte frysa, det finns ingen snö och man kan gå barfota utomhus. Livet känns lättare på sommaren. Men våren är inte så dum heller, för då kommer ju allt liv fram igen efter den långa vintern. :)

• Kazeer

Våren gillar jag allra mest. Ljuset återkommer. Grönskan spirar. Det blir varmare. Hösten är också en favorit.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Bonanza

Våren, och då senvåren. När allting spirar och värmen börjar komma och ljuset, livet och hoppet återvänder. Åh vad jag önskar att jag var född i ett annat land så att jag kunde slippa denna vidriga vinter som förlamar mig varje år.

• Lilliss

sommar och vinter är mina favoriter!

• Memmii

Mina med! Vintern är sååå fin! Saknar snön :(

Svar på tråden Vilken årstid är bäst?