• pco

Personlig Assistent för sitt eget barn?

hej hej jag har en kusin som har en PA och det fungerar jätte bra och precis som du nämnde så ska man inte jobba själv som assistent till sitt barn för det är viktigt att få komma bort ett tag lixom alla som har barn på dagis som fått komma bort lite ibland o det e samma sak som att man inte är dagmamma åt sitt egna barn.

jag har jobbat väldigt mkt inom vården och nästa bara som PA och det är verkligen ett arbete som man ska trivas med. Jag rekkomenderar att du inte ansöker om timmar hos kommun för precis som du nämnde så får man inte så många timmar, de är väldigt snåla med sånt, de tänker att man får timmar bara så att det nätt o jämt går ihop, de tänker inte att det ska finnas timmar till att hitta på något roligt o umgås oxå än att bara va hemma. För personen man arbetar för/hos är det också viktigt att få komma bort ibland från det jobbiga en stund o har roligt som alla andra och timmar för sånt får man inte från kommunen.

min patient jag har nu har haft kommunen tidigare men bytte väldigt snabbt till privat pga timmar bland annat. + att från kommunen fick hon endast gå på toa 3gånger om dagen och det är på bestämde tider och fan så kan man inte ha det, det vill ju ingen. Man ska kunna gå på toa när man vill o kunna duscha när man vill o aa kunna göra det man vill, det är sååå viktigt att kunna få leva så lätt o roligt liv som möjligt trots sina handikapp. + att nu när hon bytt till privat så har hon fått måååånga mer timmar o de tycker även att det är viktigt med allt runt omkring alla sjukvårdsgrejer man gör hela dagarna, så vi får ett kort varje månad som är påladdad med ca 2-3 000 på som vi kan hitta på roliga saker för varje månad elr aa grejer man behöver så som handskar osv. 

hoppas att du blev lite klokare iaf :) det är bara o fråga om det är något mer så ska jag försöka svara så gott jag kan. 

Svar på tråden Personlig Assistent för sitt eget barn?