• linahelena

Personlig Assistent för sitt eget barn?

Smuliz skrev 2011-01-19 17:38:15 följande:
    Ja nu när du nämnde det själv kan jag hålla med. Det är Assistansia jag blivit varnad för. Men jag vill inte sprida rykten som jag inte kan stå för, därför ville jag vara försiktig med det.

Jag har pratat med en handläggare på ditt bolag, och tyckte jättebra om henne och kände "YES", men sen när man får höra från olika personer (OCH LÄSA I TIDNINGEN! hur någon/några blivit lurade m.m.), drog jag öronen åt mej.

Orkar inte med krångel med utbetalningar osv. Men samtidigt, så har ni ju MASSOR med kunder, så.... Kanske ska satsa på det iallafall?

En annan fråga till dej som är insatt, kan man bli av med avlastningen om man får beviljat timmar?

För vi har ju stödfamilj som har lilltjejen en hel helg i månaden + en natt i månaden. Det skulle jag aldrig nånsin byta bort på något!
    jag som jobbar som personlig assistent skulle råda dig till att ta kontakt med ett mindre, mer lokalt bolag
    dom bryr sig både mer om brukare och personal. säger inte att dom stora bolagen är dåliga men man får aldrig någon riktigt bra personlig kontakt. ett lokalt bolag har ett ansikte på dig och din dotter och ni kan gemensamt diskutera hur ni vill ha det.
  • linahelena
    Smuliz skrev 2011-01-19 18:38:41 följande:
    Fast dom har kontor här där jag bor. Och mitt andrahandsval Vivida, dom är mindre. Får se hur jag gör. Ska iallafall testa =)
    ja gör det man kan alltid byta om det inte funkar. jag har följt med min brukare på tre olika bolag Din assistans/assistansia, pass team (ett lokalt bolag i bollnäs) och frösunda LSS AB.  alla bolag har varit bra men dom som varit mest omtänksam är pass team. 

att jobba med anhöriga skulle jag vilja påstå är värre åt andra hållet, barn ska aldrig jobba som assistent hos sina föräldrar. men självklart ska man som förälder till ett handikappat barn få avlastning och få vara just förälder och inte vårdpersonal.
  • linahelena