• citrus

Personlig Assistent för sitt eget barn?

När man arbetar som PA åt sitt eget barn är man som vilken annan assistent som helst. Eller finns det regelr för assistans till sitt eget barn. Exempelvis jour på natten.

• citrus
    mamman i skogen skrev 2011-03-14 03:30:58 följande:
    Som förälder får man väl inte ha jour man sover ju ändå i sitt eget hem har FK väl resonerat..har jag för mig.
    Även fast barnet har vana att vakna på natten och man blir bruten i sin sömn?
  • citrus
    mamman i skogen skrev 2011-03-16 09:21:10 följande:
    Har man barn som är vakna på nätterna och har jour så tycker jag man söker vaken natt. Det är bara den aktiva insatsen man fåt tid för så därför är det viktigt att specificera hur barnet är vaken. Och jag tror och är ganska säker på att man inte som förälder får jobba jour. Har man ett beslut på jour så är det jour tills ngt annat står i beslutet så därför så tror jag inte det har ngn betydelse om barnet sover eller är vaken.
    Fast på vårt företag får vi anställda betalt för jour inte mkt, 27kr/h och vi skriver upp de tider barnen vaknar. Men jag undrar för det är en familj som vill gå över till det företag jag jobbar för, undrar om även de skulle ha rätt till denna jour betalning då.
Svar på tråden Personlig Assistent för sitt eget barn?