skelögd!:-(
idag blev jag så himla ledsen.var på väg ut,och när jag gått en bit kommer vår 6-åriga grannflicka fram till mig o säger:"jag tycker synd om dig!" varpå jag svarar:"Jaha,varför då?" då svarar flickan:"för att du har så konstiga ögon(=är skelögd)"Jamen,det är ingen fara med det!"svarade jag då. "men jag tycker iaf synd om dig" sa flickan o gick iväg.hon menade bara väl,det vet jag!och jag vet också att hon bara är ett litet barn o barn är ärliga med vad de ser,hör osv.Men den kommentaren gjorde så himla ont mår redan innan väldigt dåligt pga skelningen,vill aldrig vara med på kort,vågar knappt titta på folk ibland.min sambo o jag har ALDRIG nämnt ett ord om att jag skelar,han har tvärtom bara sagt att han tycker jag har fina ögon.men det känns så himla jobbigt.mitt självförtroende är uruselt,mycket pga skelningen.var hos läkare för några år sen,fick tom tid för operation men blev så rädd för att gå igenom en operation att jag fegade ur!
Har återigen fått funderingar på att operera ögat(det andra skelar jag med yttepyttelite,men det ena skelar jag mycket med)så nu har jag några frågor:
1.vad kostar en sån operation?(minns ej)
2.hur lång tid tar den?
3.Har man mycket ont efteråt?blir man sjukskriven?
ska tillägga att jag är mammaledig med min underbara son,och jag vill inte att han ska behöva skämmas för sin mamma i framtiden
ville bara skriva av mig lite...och återigen,jag VET att jag inte ska bry mig om såna kommentarer,men jag tar åt mig så fruktansvärt mycket o mår dåligt av det
ni som har erfarenhet av skelning/operation skriv gärna!
kram,en ledsen skelögd mamma