Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

skelögd!:-(

bär du glasögon el linser el är inte synfelet så stort att du behöver det?

jag är oxå skelögd..men tycker det inte syns så mkt då jag har linser el glasögon på mig. Har oxå funderat mkt kring op, om man kan bli helt återställd då el om man ff kommer ha något mindre synfel.

• lill linda 82

Jag tänker lite som "I wannabe"..det är en del av personligheten,...
    O sen vad en 6åring säger man kan ignorera, dom är ju i den ålder det ska frågas kring olikheter. men jag vet det e svårt...
    Blev oxå påmind om det hela min uppväxt, typ fram till gymnasiet o sen avtog det. Mer el mindre mobbad för det hela låg/mellanstadiet...
    Har accepterat det eftersom det finns så bra linser med "tyngder" i så kan man korrigera det hur bra som helst.

Har du provat sånna linser? Har du provat prata med optiker/läkare kring ditt problem? Dom kan säket hjälpa dig...

• lill linda 82

det är linser som är tjockare på ena sidan av linsen för att ögat ska vända sig rätt. man sätter in linsen o linsen roterar o lägger sig med den tjockare delen neråt för att ögat ska funka normalt.
    om du går in på tex www.lenses4net.se (där beställer jag mina linser) så finns det linser där som korrigerar astigmatism.

• lill linda 82

vet bara att dom hjälper för skelandet, jag ser dåligt på långt håll förutom skelandet, kanske ligger nånting i det du skriver...*s* din optiker kan nog hjälpa dig bättre, han vet ju vad som passar dig.. alla linser passar ju inte alla.
    mitt råd är att beställa en tid o kolla upp vad dom tycker du ska göra.. det kan inte bli mer än bättre..!

• lill linda 82

mrs twig - då måste jag vara ett undantag som fått en sån lins mot skelning då.. *s*

Svar på tråden skelögd!:-(